معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت:

ضرورت بهره‌گیری مؤسسات خیریه از ظرفیت مددکاران

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۵:۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۵۶۱۲
ضرورت بهره‌گیری مؤسسات خیریه از ظرفیت مددکاران
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از موسسه‌های خیریه خواست: در انجام امور عامه پسند و کمک به افراد کمتر برخوردار جامعه از ظرفیت مددکاران با تجربه و متخصص بهره بیشتری ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حبیب‌الله خجسته‌پور 18شهریورماه در نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: باید مکاتبه‌های توصیه‌ای در راستای اهمیت بهره‌گیری از مددکاران متخصص و باتجربه به موسسه‌های خیریه استان انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: به طور قطع افزایش همکاری مددکاران با موسسه‌های خیریه در خدمات رسانی مطلوب‌تر به افراد بی‌بضاعت جامعه تاثیر قابل توجهی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در جلسه آینده جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان با دعوت از مدیرکل امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان برای رفع مشکلات مالیاتی و تامین‌ اجتماعی سمن و تشکل‌های استان اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین در در آیین افتتاح دبیرخانه جشنواره هنرهای مفهومی رضوی در تالار آفتاب سمنان گفت: جایگاه هنرهای مفهومی در ترویج و انتقال مفاهیم ملی و مذهبی به نسل‌های جوان انکارناپذیر و دارای اهمیت ویژه است.

حبیب الله خجسته پور افزود: فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا ویروس ظرفیتی برای نمایش اثرهای ارسالی به جشنواره ها از جمله جشنواره هنرهای مفهومی رضوی در سمنان است.

وی خاطر نشان کرد: هنرهای مفهومی در ترویج آیین‌های ملی و مذهبی در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان بسیار اثربخش است و هنرمندان قابل توجهی در بخش های مختلف برای حفظ و حراست از ارزش های ملی و آیینی با تولید اثرهای فاخر در کشور و استان سمنان فعالیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: برای ترویج هنرهای مفهومی در بین جوانان در قالب های مختلف در استان سمنان اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه قدمت هنر از علوم بیشتر است، تصریح کرد: امروزه هر کدام از عناوین علوم بین رشته‌ای به وجود آمده در کشور و جهان می‌تواند برای رسیدن به مقصد با هنرهای مفهومی تکامل یابد.

وی ادامه داد: بهره گیری از هنر در ارایه مفاهیم عاشورایی در کشور به معنای واقعی در گام اجرایی قرار گرفت و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی با آیین های مختلف از جمله هنر مفهومی نهادینه شد.

خجسته پور ضمن دعوت از هنرمندان برای مشارکت در این جشنواره گفت: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی استان در برگزاری اینگونه جشنواره ها ی ملی مشارکت کنند.

در برگزاری این جشنواره دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینمای جوانان استان سمنان و ...همکاری دارند.

این جشنواره ملی که قرار است بهمن امسال به میزبانی سمنان برگزار شود در رشته‌های هنرهای مفهومی هم‌چون چیدمان، ویدئوآرت، پرفورمنس آرت، هنر شبکه، لندآرت، فتوآرت، وردآرت و ..برگزار می‌شود.

 

نظر شما