مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

به پیمانکاران در قالب اقدام ملی مسکن زمین رایگان واگذار می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۵:۳۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۵۶۴۰
به پیمانکاران در قالب اقدام ملی مسکن زمین رایگان واگذار می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از واگذاری زمین رایگان به سازندگان و پیمانکاران در قالب اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش برنا،حیدری گفت: با اتمام طرح مسکن مهر از سال گذشته مقدمات احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن شروع شده که در ثبت نام اولیه ۹ هزار نفر متقاضی شده‌اند.

وی افزود: با پالایش انجام شده از این تعداد ۳ هزار نفر حایز شرایط شدند تا با واریز مبالغ اولیه کار احداث این واحد‌ها شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر اردبیل زمین مورد نیاز برای ۲ هزار متقاضی مسکن اقدام ملی تامین شده تا با کمترین قیمت در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زمین به شکل رایگان تامین شده و در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته، تصریح کرد: متقاضیان در قالب این طرح هیچگونه مبلغی را از بابت زمین پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در سایر شهر‌های استان زمین مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا بدون هیچگونه مشکلی احداث واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع شود.

وی تنها هزینه این طرح را مربوط به ساخت و ساز اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا افراد فاقد مسکن در سایه این طرح صاحبخانه شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: عملیات ساخت ۵۴۰ واحد آغاز شده و هم اکنون در مرحله اسکلت‌بندی است و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات احداث این مجموعه به اتمام برسد.

حیدری به واگذاری زمین برای احداث این واحد‌ها اشاره کرد و افزود: برای تعاونی‌ها و سازندگان زمین مورد نیاز در شهرک نیایش، الهیه و وحدت اردبیل تامین شده تا نسبت به ساخت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی همت کنند.

وی اظهار کرد: قیمت ساخت و ساز این واحد‌ها پائین است و در کنار آن پروژه‌های مشارکتی نیز در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در این طرح هرچقدر آورده متقاضیان بیشتر باشد، پروژه در فاصله زمانی کوتاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان وام برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

حیدری افزود: ما در جلسات ویدئوکنفرانس با وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا وام ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد تا متقاضیان مشکلی در تامین آورده اولیه نداشته باشند که در این زمینه انتظار می‌رود تصمیم‌گیری مناسب و به موقع اتفاق بیفتد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: واحد‌های مسکونی اقدام ملی در متراژ ۸۵ تا ۹۲ متر احداث می‌شود و تلاش بر طراحی و اجرای نمای مناسب و کیفیت اجرای پروژه‌هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز