بیمه ۶۶ فرد مجهول‌الهویه و زندانی در استان را زیر پوشش برد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۲:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۶۰۲۸
بیمه  ۶۶ فرد مجهول‌الهویه و زندانی در استان را زیر پوشش برد
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۶ فرد مجهول‌الهویه و زندانی در این استان زیرپوشش این سازمان بیمه‌ای قرار گرفتند که ۴۷ نفر آنان از زندانیان و بقیه مجهول‌الهویه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر محسن رعنایی روز چهارشنبه گفت: این افراد در سال گذشته و تا پایان تیرماه امسال زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی گفت: طبق قرار داد در سال گذشته با سازمان بهزیستی و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی تفاهم نامه ای در راستای پذیرش افراد مجهول الهویه و زندانیان بسته شد زیرا که در سال های گذشته ساز و کار قانونی برای ارائه خدمات بیمه ای در بستری ها به این گروه ها وجود نداشت.

وی  افزود: هر مددجوی بیمار زیر پوشش این دو سازمان خدمات بستری  به صورت رایگان دریافت می کند، ارائه خدمات بیمه ای به این افراد تا ۹۰ درصد را بیمه سلامت پوشش می دهد و مابقی را نیز خود سازمان های مربوطه بر عهده می گیرند.  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه گفت: هم اکنون ۸۷ درصد بیمه‌شدگان این استان به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

رعنایی با بیان اینکه ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر از شهروندان استان زیر پوشش این بیمه هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت استان دارای پنج صندوق بیمه ای است که از این تعداد بیمه شده، بیمه شدگان صندوق روستایی و بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی به صورت رایگان زیر پوشش رفته اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۴۵ هزار و ۷۹۱ نفر بیمه شده روستایی و ۸۷ هزار و ۱۷۹ نفر بیمه شده سلامت همگانی هستند.

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تاکنون۶۲۰  هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند که ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز