استاندار کردستان:

دریاچه زریوار می تواند منبع درآمدی پایدار استان باشد/ تنها راه نجات زریوار حضور بخش خصوصی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۳۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۶۱۱۸
دریاچه زریوار می تواند منبع درآمدی پایدار استان باشد/ تنها راه نجات زریوار حضور بخش خصوصی است
استاندار کردستان گفت: اگر نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات تالاب زریوار درست اقدام می شد این تالاب می توانست یک منبع درآمدی پایدار برای استان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج؛ بهمن مرادنیا در جلسه کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با بیان اینکه همواره در مورد زریوار و ساماندهی آن صحبت می شود ولی توجه جدی به آن نمی شود گفت: زریوار یک ظرفیت بزرگ زیست محیطی و گردشگری برای استان است ولی متاسفانه برای زریوار کار چندانی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: راه نجات زریوار و کاستن از مشکلات آن بکار گرفتن بخش خصوصی توانمند و دارای برنامه است که به صورت وسیع وارد کار شود.

استاندار کردستان همچنین خطاب به مدیران محیط زیست در خصوص برنامه های مختلف برای مطالعه مشکلات زریوار گفت: سالهاست از این دست مطالعات پراکنده در دست انجام است ولی نتیجه چندانی از آن حاصل نشده است، بنابراین ضرورت دارد چند مورد برنامه محدود مشخص و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

مرادنیا اظهار کرد: بهتر است سازمان محیط زیست قانون حفاظت از تالاب ها را در مورد زریوار به اجرا بگذارد و عوامل تهدید کننده آن را رفع کند، چرا که امروز زریوار از جوانب مختلف مورد تهدید است.

وی همچنین در خصوص حضور شهرداری در حاشیه زریوار نیز گفت: شهرداری چندین سال است درتالاب زریوار حضور دارد و در ساماندهی آن به هیچ وجه موفق نبوده و امیدی نیز نمی رود در آینده بتواند موفقیتی کسب کند.

مرادنیا یادآوری کرد: شهرداری در محل تالاب زریوار باید تابع قوانین و مقررات محیط زیست باشد و ساختار و دستورالعمل های زیست محیطی را بپذیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز