رییس شورای اسلامی استان یزد :

جامعه باید مهارت همزیستی با کرونا را فراگیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۴:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۶۱۶۴
جامعه باید مهارت همزیستی با کرونا را فراگیرد
رییس شورای اسلامی استان یزد گفت: جامعه باید مهارت همزیستی با ویروس کرونا را یاد بگیرد و با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش را به‌ صورت کاملا منعطف و تلفیقی از مجازی و حضوری ادامه دهد تا پیوند دانش آموزان با مدرسه و معلمان قطع و کمرنگ نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سید محمود میرابوالقاسمی" در نشست با مسوولان آموزش و پرورش استان  بر ضرورت رفع مسائل ناشی از کرونا در حوزه آموزشی با همکاری و حمایت شوراها و دهیاری‌ها تاکید کرد و افزود:  سلامت و آموزش لازم و ملزوم یکدیگر هستند،همانطور که دانش‌آموزان باید از سلامت کامل برخوردار باشند، آموزش و تعلیم و تربیت نیز حق آنهاست

وی اضافه کرد: از یک طرف کرونا همه بخش‌ها از جمله آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده است و از سوی دیگر نیز نمی‌توان آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را تعطیل کرد.
این عضو شورای عالی استان ها ‌افزود: شورای اسلامی استان یزد آمادگی دارد که مساعدت‌های لازم را به طور مضاعف انجام دهد و در این رابطه تفاهم نامه همکاری بین شورای اسلامی استان و اداره کل آموزش و پرورش درحال تدوین است.‌
رییس شورای اسلامی شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است در یزد در حال اجراست، امیدواریم دستگاه های استان برای تحقق کامل این سند، همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست به ظرفیت بالای شورای اسلامی استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و از اعضای شورا خواست؛ زبان گویای آموزش و پرورش ‌باشند.

‌عباسعلی دانافر ‌ادامه داد: یزد از استان‌های  پیشرو در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است ،امیدواریم گفتمان‌سازی این سند در بین دستگاه‌های استان تحقق یابد.‌
وی همچنین به بازگشایی مدارس با توجه به بروز ویروس کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش آموزان استان در مدارس‌ در نظر گرفته شده است.

به گفته وی همچنین زیرساخت‌های لازم در تمامی نقاط استان برای برخورداری ‌دانش آموزان و خانواده ها از شبکه آموزش و همه مدارس استان برای دسترسی به اینترنت و سامانه شاد فراهم شده است.

همزمان با ۱۵ شهریور ماه جاری بیش از ۲۷۰ هزار دانش آموز در استان یزد سال تحصیلی جدید را که در مقایسه با سال های گذشته ، ۱۵ روز زودتر برنامه ریزی شده بود،آغاز کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز