مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد:

ثبت ۵۴ درخواست فرزند خواندگی در استان سمنان

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۷۱۴۶
ثبت ۵۴ درخواست فرزند خواندگی در استان سمنان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان : متقاضیان ۵۴ درخواست ثبت شده در سامانه ملی فرزند خواندگی با دریافت کد رهگیری به بهزیستی استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا ایزدپور افزود: ۲۶ متقاضی در سمنان، ۹ متقاضی در شاهرود، ۲ متقاضی در سرخه، هفت متقاضی در مهدیشهر، ۶ متقاضی در گرمسار و چهار متقاضی در دامغان درخواست خود را در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت کرده اند و کد رهگیری خود را به صورت حضوری به کارشناسان بهزیستی اعلام کردند.
وی افزود: سامانه ملی فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه سال جاری به منظور سهولت در کار‌ها راه‌اندازی شده است و خانواده‌ها برای فرزندخواندگی حق انتخاب جنسیت و سن را دارند.
ایزدپور با اشاره به شرایط فرزندخواندگی تصریح کرد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آن‌ها گذشته است و سن یکی از آن‌ها حداقل ۳۰ سال باشد و به تشخیص پزشک قانونی امکان بچه دار شدن را ندارند می‌توانند تقاضای سرپرستی کودکان و نوجوانان را بدهند.
وی گفت: دختران مجرد و زنان بدون شوهر در صورت داشتن حداقل ۳۰ سال می‌توانند برای پذیرش کودکان دختر بالای ۲ سال و زوجین دارای فرزند با داشتن حداقل ۳۰ سال برای یک زوج نیز می‌توانند برای سرپرستی اقدام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: زوجین متقاضی و واجد شرایط فرزندخواندگی بهتر است هرچه زودتر درخواست خود را ثبت کنند تا در اولویت قرار بگیرند و زوجینی که سن زن زیر ۳۰ سال و مرد بالای ۳۵ سال سن دارد در اولویت قرار دارند.
طبق آخرین آمار حدود ۲۶ هزار کودک فاقد سرپرست و دارای والد غیرمؤثر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

 

نظر شما