سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور :

اجرای مجازات بدون پاکسازی و اصلاح مجرم سودی برای جامعه ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۶:۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۷۴۵۰
اجرای مجازات بدون پاکسازی و اصلاح مجرم سودی برای جامعه ندارد
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: مجازات هدفمند و همراه با اصلاح و تربیت بهترین شیوه در کاهش جمعیت کیفری و پاکسازی شخصیت فرد مجرم است که به سود جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ابوالفضل حجتی‌پور روز شنبه در آیین معرفی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری استان، با بیان اینکه برای نابودی جرم باید بخش‌های مختلف بیش از پیش پای کار باشند، افزود: زندانی تنها مقصر نیست و محصول جامعه است و با نقض یا امضای یک قرارداد جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد و زمینه‌ساز جرم می‌شود.

وی تاکید کرد: مراقبت بعد از خروج زندان ضروری است و اکنون وضعیت مطلوب نیست و باید بخش‌های مختلف در این زمینه کمک کنند.
حجتی‌پور اظهار داشت: حجم مشکلات سازمان زندان‌ها با اعتبارات اختصاص یافته هم‌خوانی ندارد و باید آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف اصلاح و آموزش و امور تربیتی، و بهداشت کمک کنند.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری ابراز داشت: زندان باید به دانشگاه و آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود و باید برای تحقق این راهبرد تلاش شود.
وی تاکید کرد: قانون برای اثرگذاری نیازمند ضمانت اجرایی است و مجازات کیفری لازمه اجرای قانون و تامین امنیت جامعه است.
حجتی‌پور بیان کرد: انگیزه دینی و اسلامی قانون برای اجرای مجازات، تامین امنیت و پاکسازی شخصیت انسان است و براساس اصول فقه با اجرای حدود الهی مجرم پاک و منزه به سوی پروردگار رجعت می‌کند، اما در شرایط فعلی باید پرسید هدف از زندان یعنی تعالی فرد محقق می‌شود یا خیر.
وی افزود: اکنون آسیب‌اجتماعی که با به زندان رفتن افراد متوجه جامعه می‌شود غیرقابل انکار است، باید اجرای کیفری حبس هدفمند و همراه با اصلاح و تربیت باشد.
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: جمعیت کیفری و تنوع جرایم نشان از وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی جامعه است و جهان بر این مبنا قضاوت می‌کند و در واقع زندان آیینه تمام عیار جامعه است .
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها مسائل بهداشتی را مو به مو اجرا کرده است و زندان اولین مکان در خطر از لحاظ شیوع کرونا بود و مسوولان تلاش کردند تا فاجعه‌ای به دلیل شیوع کرونا رخ ندهد.

وی تاکید کرد: کاهش تراکم جمعیت کیفری یکی از دغدغه‌ها است و کاهش جمعیت کیفری در استان نشان از عملکرد مطلوب است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌های کشور با اشاره به انتقال زندان سمنان از مرکز شهر به خارج از شهر سمنان، گفت: انتقال زندان سمنان، با وجود ضعف های موجود در زیرساختهای مکان فعلی، کار بزرگی بود.
در این آیین، امید کهربایی به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان معرفی و از زحمات محمود باهنر قدردانی شد.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز