معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

تداوم نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۸:۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۷۶۱۳
تداوم نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با اینکه شیب نزولی کرونا در استان شروع شده ، ولی اجرای پروتکل های بهداشتی ضروری بوده و نظارت ها در این خصوص در اماکن عمومی تشدید می شود.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای آتی هوای استان سرد می شود، توجه به نکات بهداشتی برای پیشگیری از بروز دوباره وضعیت قرمز کرونا در استان دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: استان اردبیل در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و باید با انجام مراقبت های لازم و اجرای نکات بهداشتی و فاصله گذاری در مدارس و اماکن عمومی وضعیت را به سفید برسانیم.

معاون استاندار اردبیل به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس اشاره کرد و از برنامه ریزی برای ارائه مطلوب دروس در مدت زمان اندک و به صورت کنترل شده خبر داد.

ندایی افزود: لازم است آموزش و پرورش نسبت به تدوین برنامه متناسب برای حضور دانش آموزان به بهره وری بالای آموزشی اقدام کند.

وی در ادامه به تعطیلی برخی مراکز صنفی و متضرر شدن این واحدها از کرونا در ماههای اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با اتخاذ راهکارهای مناسب از زیان های بعدی این اماکن جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان نیز در جلسه  از بستری بودن ۲۲۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده افزود: ۶۱ نفر از تعداد بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و یک نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده است.

وی با بیان اینکه شیب نزولی این بیماری در هفته های گذشته در استان شروع شده است، تصریح کرد: در هفته اخیر تعداد بستری افزایش یافته، ولی باز نسبت به پیک این بیماری که تعداد بستری حدود ۴۰۰ نفر بور ، روند کاهش آغاز شده است.

حبیب زاده با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور والدین در مدارس ، خواستار توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ وضعیت کنونی برای جلوگیری از بروز وضعیت قرمز در استان شد.

 حبیب زاده گفت: شهرهای اردبیل ، مشگین شهر و پارس آباد بیشترین میزان بیماران کرونایی را دارد.

در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز