استاندار قزوین:

عادی انگاری کرونا موجب افزایش آمار مبتلایان در استان شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۰:۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۷۷۳۴
عادی انگاری کرونا موجب افزایش آمار مبتلایان در استان شد
استاندار قزوین گفت: بالا رفتن میزان مسافرت‌ها و پایین آمدن حساسیت هم استانی‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان شده است.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۳۲۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که در این میان تعداد ۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و چهار فوتی هم در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش شده است.

وی با ابراز تاسف از شرایط موجود، گفت: در صورت مشاهده رعایت نکردن موازین بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به صنوف و کسبه، حتما برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد و ممکن است این رعایت‌ نکردن‌ها به تعطیلی برخی واحدها نیز منجر شود.

استاندار قزوین گفت: با توجه به وضعیت موجود، اجازه ازدحام در پاساژها و مکان‌های کسب وکار نباید داده شود و دستگاه‌های مجری با جدیت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مراکزی که به نحوی با مسایل درآمدی و معیشتی مردم از جمله بازار و وسایل حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند در معرض خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند، یادآور شد: استفاده از ماسک به عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌شود و در عین حال نیز از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضاهای دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: حضور ناظران و مراقبان بهداشتی در سطح مناطق مختلف استان باید پررنگ‌تر از گذشته باشد و با توجه به همکاری و مساعدت صمیمانه دستگاه قضایی استان، با خاطیان و متخلفانی که به هر دلیلی قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شدید اعمال می‌گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز