در نشست بین ‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» عنوان شد؛

ریشه اصلی توهین های اخیر به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نادانی است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۳:۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۸۴۰۳
ریشه اصلی توهین های اخیر به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نادانی است
مؤسس مرکز اسلامی لبیک یا زهرا (س) لندن با اشاره به ریشه های توهین های اخیر به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم، گفت: مهم ترین عامل این اقدام ناپسند نادانی و تعصب های جاهلانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ام فروه نقوی در نشست بین‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» که توسط دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد؛ با اشاره علل و ریشه‌های توهین و هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) در فضای جوامع غربی، عنوان کرد: چنین دشمنی ها و اتفاقاتی نه تنها در عصر معاصر، بلکه در گذشته نیز اتفاق افتاده است؛ که مهم ترین عامل این اقدام ناپسند نادانی و تعصب های جاهلانه است. از این رو ضرورت دارد تا شخصیت، منزلت و جایگاه پیامبر اکرم (ص) را در تمامی ابعاد به بشریت معرفی کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: خداوند متعال عشق امام حسین (ع) را در قلب همه مؤمنان قرار داده است و این عشق و محبت مانند نوری است که بر اساس توحید، نبوت و امامت شکل گرفته و با قلب ما ارتباط دارد.

به گفته این بانوی مسلمان همان گونه که در زمان پیامبر اکرم (ص) مباهله به عنوان مظهر قدرت ایمان محوری در سال 10 هجری علیه مسیحیان نجران اتفاق افتاد و این موضع گیری مواجهه حقیقت در برابر باطل بود، محرم نیز تجلی همان حقیقت است.

 

بهانه زیبا و در عین حال سخیف آزادی بیان در غرب

برنده جایزه جهانی گوهرشاد با اشاره به بهانه زیبا و در عین حال سخیف آزادی بیان در غرب، تصریح کرد: متأسفانه تحت قانون آزادی بیان، اجازه می دهند به همه مقدسات توهین شود که این خود مُبین همان نگاه استکباری و استعماری است که نسبت به موضوعات مختلف دسته بندی و برتری طلبی دارد.

وی افزود: در این نگاه، تعالیم الهی و وحیانی تا جایی که با منافع و نگاه های مادی و دنیایی آن منافات نداشته باشد خوب است اما هر کجا ایده و تحول را با خود همراه داشته باشد، می تواند مورد هجمه های سنگین قرار گیرد.

زینب تیلور مؤسس مرکز امام مهدی (عج) از استرالیا در این نشست بین المللی با استناد به روایتی از امام رضا (ع) که هر کس در مجلسی بنشیند که امرِ ما در آن زنده می‌گردد، روزی که دل‌ها می ‌میرند دل او نخواهد مُرد، ابراز کرد: واژه های عزاداری (عزا الحسین) و مجالس عزا منحصراً در ارتباط با مراسم یادبود شهادت امام حسین (ع) به کار گرفته شده که راه اصلی انتشار پیام و درس حادثه کربلا و برانگیختن احساسات مردم تبدیل شده است تا همگان از این درس ها هدیه بگیرند و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند و به مسیر اهل بیت (ع) نزدیک تر شوند و در این راه بمانند.

 

بازتاب های برگزاری عزاداری امام حسین(ع)

وی با اشاره به بازتاب های برگزاری عزاداری امام حسین(ع)، گفت: گزارشات رسانه ها از برخی کشورها حاکی از آن است که در هفته های اخیر به دلیل خواندن زیارت عاشورا، قرائت کنندگان و یک کودک سه ساله به جرم برگزاری مجالس دستگیر شده اند. یا یک فرد شیعه در یک فروشگاه ساده تنها به خاطر شیعه بودن از فاصله نزدیک به ضرب گلوله کشته شد؛ در واقع یزیدی های زمان هنوز هم کمین می کنند و مسائلی را برای شیعه مطرح و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که پیام کربلا امروزه به دست میلیون ها انسان در اقصی نقاط این کره خاکی رسیده است، گفت: این ندای نمادین همبستگی با امام حسین(ع)، ارزش ها و مأموریت تاریخی ایشان است که امروزه به به سرودی برای مبارزه ابدی علیه ظالمان جهان تبدیل شده است.

 

نقش باورهای انقلابی و عزاداری حسینی

وی انقلاب را سرنگونی مؤثر و شدید یک حکومت یا نظم اجتماعی، به نفع یک نظام جدید معرفی کرد و گفت: انقلاب امام حسین (ع) بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان نظام اصلی بود، نه ایجاد یک نظام جدید.

وی با طرح این سؤال در اذهان افراد که آیا آن ها اسلام را به شیوه اسلام ناب محمدی که پیامبر(ص) به مردم ابلاغ کرد، دنبال می کنند؟، خاطرنشان کرد: عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را می توان به عنوان نوعی انقلاب خاموش برای جوانان تعبیر کرد تا مظهر فرهنگ حسینی را تا آخرالزمان زنده نگه دارد.

وی در ادامه گفت: تاریخ به ما نشان می دهد که متاسفانه، فقط 50 سال پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، اسلام توسط منافقین با یک برنامه روشن به دست گرفته شد که برای آگاهی مردم نیاز به انقلاب حسینی بود؛ اکنون بیش از هزار سال از گذشت زمان حادثه عاشورا، همین احساس از انقلاب هنوز وجود دارد، چه تعداد از افراد در طول زمان کسل می شوند. با این حال، با نزدیک شدن به محرم آن سوختگی انقلابی به آرامی برای یک سال دیگر دوباره حاکم می شود.

مؤسس مرکز امام مهدی (عج) افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اشتیاق ما در محرم و صفر همواره در زندگی ما ادامه دارد و سپس ما این اشتیاق را به فرزندان خود و سایر اعضای جامعه می سپاریم. پیام واقعی عزاداری امام حسین (ع) برای حفظ احساسات انقلاب و ایستادن علیه ظلم زنده در قلب ما و نسل های آینده است.

سندس الاسعد روزنامه نگار مستقل بحرینی لبنانی در نشست بین‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» با تبیین نقش جهاد اکبر حضرت زینب(س) برای حفاظت از اسلام، خاطرنشان کرد: مقصود ما از جهاد بزرگ زنان، تعهد آن ها برای خدمت به اسلام است که به صورت آمادگی در برابر انواع چالش ها و تجاوزات خصمانه ی جبهه باطل و نفاق آغاز می شود که در این مسیر پیروی کامل و دقیق از امام زمان (عج) ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور و نقش آفرینی بانوان در جبهه های نبرد با اسلام ضد محمدی در عصر معاصر همان استمرار راه حضرت زینب(س) است، گفت: برای ادامه کار تک تک جنبش های صالح، ضروری است که زنان از راه حضرت زینب (ع) به عنوان نمونه بی سابقه از آگاهی و استقامت، پیروی کنند. آن ها باید کاملا از تعهدات و وظایف اساسی خود آگاه باشند تا بتوانند به زیبایی نقش آفرینی نمایند و گرنه در حد بازیچه های امروز دنیا نسبت به زنان باقی خواهند ماند.

 این روزنامه نگار مستقل بحرینی لبنانی خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجمی بودن جنگ علیه امت اسلام، ما هم باید مثل زنان در سراسر جهان پتانسیل ها را برای مبارزه با استعمارگران آماده و برای مبارزه با کل توطئه های خصمانه علیه دین آمادگی کامل داشته باشیم زیرا پیمودن این مسیر راه گسترش ارزش های حضرت مهدی (عج) و برقراری جهانی عادلانه برای همه را هموار خواهد کرد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز