نماینده یزد و اشکذر:

برخی از خطوط تولید به دلیل نبودن قطعه تعطیل است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۴:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۴۵۱
برخی از خطوط تولید به دلیل نبودن قطعه تعطیل است
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی به نوآوری و فناوری گفت: برخی خطوط تولید به دلیل نبودن یک قطعه تعطیل می‌شود که این شرایطی قابل قبول نیست و از طریق نوآوری می‌توان مشکلات این گونه بخش‌ها را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،  در نشست جمع بندی و اجرایی شدن عملیات اراضی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد، افزود: یکی از نیازهای بسیار مهم امروز جامعه که در سیاست های بالادستی نظام نیز به آن تاکید ویژه شده، نوآوری در حوزه علم و صنعت است.

وی تصریح کرد: صنایع کشور بر پایه سنتی که در گذشته از سوی اشخاص و افراد، اعمال می کردند بنا شده و این در حالی است که برخی از این روش ها بیش از سه دهه است که منسوخ شده و کشورهای پیشرفته به سمت فناوری و نوآوری های پیشرفته تر حرکت کرده اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز کشورهای پیشرفته، غالبا فروش فناوری دارند و بیشترین ثروت را هم به همین صورت برای خود تامین کرده اند.

جوکار ادامه داد: پایه و اساس اکثر تحریم‌ها  حول محور فناوری شکل گرفته و اگر ما زودتر از این روی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کرده و از نوآوری و خلاقیت حمایت و پشتیبانی کرده بودیم، امروز تحریم ها این میزان تاثیرگذاری را بر کشور ما نداشت.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حل مشکلات واحدهای فنی، تولیدی و صنعتی باید از شرکت های دانش بنیان و فناور حمایت شود که مهم به صورت ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری است

جوکار با تبیین ظرفیت های استان یزد در حوزه فناوری های دانش بنیان افزود: اگر از این ظرفیت ها حمایت لازم صورت پذیرد، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

یکی از رویکردهای توسعه استان یزد بر تقویت شرکت های دانش بنیان بنا نهاده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز