معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان :

کمیته امداد استان سمنان ضامن بانکی زنان سرپرست خانوار می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۶:۴۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۸۵۴۳
کمیته امداد استان سمنان ضامن بانکی زنان سرپرست خانوار می‌شود
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: صندوق ضمانت وام اشتغال زنان سرپرست خانوار با هدف حمایت از زنانی که توانایی ایجاد شغل و مشکل ضمانت بانکی ‌دارند، شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا خدابنده، روز دوشنبه به رسانه ها افزود: یکی از راهبرهای کلیدی این نهاد حمایتی اشتغال و خودکفایی مددجویان است و علاوه بر تسهیلات اشتغال‌زایی، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، راهبری شغلی، نظارت سه تا پنج‌ساله بر طرح اشتغال، ارائه تسهیلات مجدد برای توسعه و یا بازگشت طرح اشتغال به چرخ تولید ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت وام اشتغال کمیته امداد در گام اول، ویژه زنان سرپرست خانواری که شرایط و استعداد ایجاد یک شغل را دارند اما توانایی ارائه ضامن ندارند تصریح کرد: این صندوق از سال گذشته راه‌اندازی شد و امسال برای ارائه خدمت به زنان سرپرست  واجد شرایط محدودیت سهمیه وجود ندارد.

خدابنده تصریح کرد: تاکنون کمیته امداد با بانک‌های کشاورزی، تجارت، توسعه تعاون و ملی برای اجرای این طرح به توافق رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان همچنین از آغاز رویداد استارتاپی «کارآفرین شو»، با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شنبه ۲۲ شهریور خبر داد و گفت: این رویداد ویژه مددجویان دانشجو و دانش‌آموخته تحت حمایت آغازشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر مشاغل نوین و دانش‌بنیان، تصریح کرد: همکاری‌های مطلوبی در جهت اشتغال مددجویان در حوزه مشاغل نوین با پارک علم و فناوری صورت گرفته است.

خدابنده تصریح کرد: حمایت از طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینانه برای ایجاد اشتغال پایدار ازجمله اهداف این رویداد است.

وی ارائه طرح‌ها را توسط نخبگان و متقاضیان را به‌صورت برخط و از طریق فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: ثبت ایده ها از طریق نشانی https://survey.porsline.ir/s/Muhho۹A  میسر است.

معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان اختتامیه رویداد «کارآفرین شو» را ۲۸ مهرماه دانست و خاطرنشان کرد: جوایز نقدی از طرف کمیته امداد به ایده‌های برتر اهدا خواهد شد و از طرف پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز فضا و تجهیزات لازم جهت اجرایی شدن ایده‌ها در اختیار برندگان قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز