ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

بزودی تفاهم‌نامه ساخت سریال شهید خلبان عباس دوران و مستند امیر دریادار حبیب الله سیاری در شیراز امضا می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۵:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۸۸۸۸
بزودی تفاهم‌نامه ساخت سریال شهید خلبان عباس دوران و مستند امیر دریادار حبیب الله سیاری در شیراز امضا می‌شود
ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم‌نامه ساخت سریال زندگی سرلشکر خلبان شهید عباس دوران همزمان با آغاز چهلمین سال دفاع مقدس در شیراز امضا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا شش مهر) افزود: این سریال تلویزیونی با همکاری ارتش جمهوری اسلامی، صدا و سیمای فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته خواهد شد.

خلبان شهید عباس دوران،  ۳۰ تیرماه ۱۳۶۱  پس از بمباران پالایشگاه بغداد، هواپیمای خود را که آتش گرفته بود به هتل محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها کوبید و با شهادت خود، کاری کرد که اجلاس سران غیرمتعهدها به علت فقدان امنیت در بغداد برگزار نشد.

پیکر پاک شهید عباس دوران به همراه ۵۷۰ شهید دیگر در روز دوم مردادماه ۱۳۸۱ به میهن بازگشت.

او ادامه داد: همچنین همزمان تفاهم‌نامه ساخت مستند زندگی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز به امضا خواهد رسید.

وی درباره دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه رژه یگاه‌های ارتش و دیگر قوای نظامی مستقر در استان را در روز ۳۱ شهریور نخواهیم داشت اما اقدامات ویژه دیگری برای این روز و همچینن سایر ایام هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برپایی ۲ نمایشگاه ویژه در پایگاه هوایی شهید دوران و باغ عفیف آباد شیراز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکان بازدید مجازی برای شهروندان، برگزاری رزمایش به مناسبت سالگرد عملیات ثامن الائمه، کمک مومنانه پرسنل ارتش به نیازمندان و تجلیل از پیشکسوتان، خانواده شهدا و رزمندان دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس پیش‌رو است.

رضایی اظهار داشت: برگزاری مسابقات تیراندازی در ۲۳ رشته در بین یگان‌ها و نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات تیراندازی در بین مدیران ارشد استان با هدف ایجاد همدلی بیشتر، تجلیل از مدافعان سلامت و جامعه پزشکی فعال در بیمارستان‌های پیشگام در مقابله با ویروس کرونا، گلباران قبور شهدا، دیدار فرماندهان نظامی با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز،  برگزاری محافل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزاری نمایشگاه عکس مردم یاری ارتش از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس امسال خواهیم داشت.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شیوه ویروس کرونا به دلیل صدور سریع دستورالعمل‌ها در این زمینه و همچنین تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، خوشبختانه در بین نیروهای ارتش در استان هیچگونه مورد فوتی نداشته‌ایم و تعداد مبتلایان نیز بسیار محدود بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز