مدیر جهاد کشاورزی دامغان:

۳۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در دامغان جذب شد

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۱۰:۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۳۰
۳۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در دامغان جذب شد
مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: بیش از ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به منظور خرید ادوات، ماشین‌آلات و فرآوری پسته در این شهرستان جذب اعتبار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سیدمحسن طباطبائیان افزود: به‌منظور توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی جاری و در قالب برخورداری از تسهیلات خط هشت اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۹، بیش از ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در شهرستان دامغان جهت خرید ۲۸ دستگاه تراکتور با زیربخش های زراعت، باغبانی و ۲ خط کامل فرآوری پسته جذب شد.

وی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده از محل اعتباری خط هشت مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان سال جاری با سود ۱۵ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که همه بهره برداران می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ارائه درخواست خود در تمامی زیر بخش های کشاورزی اقدام کنند.

طباطبائیان اظهار داشت: سال گذشته نیز بیش از ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات جذب شد که شامل خرید ۳۰ دستگاه تراکتور زراعی و باغی و ۹ دستگاه ادوات در بخش های مختلف زراعی-باغی بود.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و بازدهی محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال دارد. 

طباطبائیان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از فناوری روز در کشاورزی به عنوان یکی از راه های رسیدن به اهداف توسعه پایدار از سال ۱۳۹۱ ، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جهت خرید ادوات، ماشین ها و تجهیزات کشاورزی در تمامی زیر بخش های کشاورزی به بهره برداران متقاضی انجام می شود. 

وی افزود: از سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان دامغان جذب و پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت و ماشین آلات موجود، ضریب مکانیزاسیون شهرستان ۱.۸ اسب بخار در هکتار است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز