فعالیت ۷ مرکز مشاوره ازدواج در کردستان/ فعالیت ۱۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۰:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۸۵
فعالیت ۷ مرکز مشاوره ازدواج در کردستان/ فعالیت ۱۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج
کارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان کردستان به فعال بودن ۷ مرکز مشاوره ازدواج در کردستان اشاره کرد و گفت: جوانان استان در صورت نیاز می توانند بامراجعه به اداره کل ورزش و جوانان و اخذ معرفی نامه به مراکز مشاوره رایگان در زمینه های مختلف به ویژه ازدواج مراجعه کنند.

زهرا زندی در گفتگو با گروه اجتماعی خبرگزاری برنا از کردستان، با بیان اینکه بیشتر فعالیت های حوزه برنامه ریزی و توسعه جوانان در حوزه ازدواج است، اظهار داشت: این حوزه در چند سال اخیر با تاسیس مجمع های خیرین ازدواج، مراکز مشاوره، سمن های فعال در موضوع جوانان و ازدواج فعالیت های بیشتری داشته است.

وی افزود: هدف مابرگزاری چندین کارگاه و نشست های آنلاین در فضای مجازی در طول ماه است تا بتوانیم به جوانانی که قصد ازدواج و یا مشکلاتی در زمینه ازدواج دارند خدمات مشاوره ای ارائه دهیم.

کارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان کردستان تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه باعث افزایش مشکلاتی در زمینه افزایش آمار طلاق، افزایش سن ازدواج، ازواج سفید و مسائل مغایر با فرهنگ جامعه شده است که حضور مشاوره های ازدواج در کارگاه های آموزشی باعث توجه بیشتر به فرهنگ و پیشینه تاریخی ما می شود.

زندی به دخیل بودن احساسات و عواطف در زمینه ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: احساسات و عواطف قبل از ازدواج به دلیل مقطعی بودن آن بر تصمیم گیری عاقلانه غلبه می کند که نهایتا منجر به افزایش آمار طلاق در ۵ سال اول ازدواج می شود.

وی ادامه داد: با گذشت زمان افزایش آمار طلاق در سال های اول ازدواج بیشتر شده که حتی در چند سال اخیر به یک سال و نیم بعد از ازدواج رسیده است.

کارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان کردستان یاد آور شد: هدف از در برگزاری کارگاه ها استفاده از تجربیات و مشاوره روانشناسان به این افراد است تا منجر به ازدواج های موفق بیشتری شود.

زندی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه ها و کارگاه های ازدواج از طریق فضای مجازی به مخاطبان انتقال می یابد و همانطور که شاهد بودیم بسته شدن تالار ها در ایام ویروس کرونا مانع ازدواج جوانان نشده بلکه همواره موضوع ازدواج در میان جوانان شکل می گیرد به همین دلیل برگزاری این کارگاه ها  برای جوانان لازم و ضروریست.

وی با بیان اینکه بیشتر جامعه هدف ما در حاشیه شهر ها زندگی می کنند، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا بیشتر کارگاه ها در این مناطق برگزار می شد اما اکنون دسترسی ها ازطریق فضای مجازی به این افراد به دلیل وضعیت مالی و نبود تلفن همراه هوشمند کمتر شده است‌.

کارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان کردستان ادامه داد: بنابراین باید با شناسایی این افراد آسیب دیده و اضافه کردن آن ها به کانال های مشاوره و ازدواج به صورت مجازی به آن ها خدمات مشاوره ای ازدواج ارائه دهیم.

زندی با بیان اینکه ۱۸ سازمان مردم نهاد در حوزه ازواج فعالیت می کنند، افزود: به زودی جلساتی با این سمن ها در خصوص طرح ها، ایده ها و خلاقیت های جدید آن ها در ایام ویروس کرونا و فراتر از خدمات اکنون درباره موضوعات قبل، حین و بعد از ازدواج خواهیم داشت.

وی به اعضای مجمع خیرین استان اشاره کردو گفت: در این مجمع افرادی از جمله مومن مردوخ، امید نوروزی، سولما ساعدی، خانم نصر صادقی و سرکوت نجفی از میان چندین نفر انتخاب شده اند که چشم انداز اعضای آن فعالیت های تاثیر گذار در زمینه ازدواج جوانان است.

کارشناس برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان کردستان خاطر نشان کرد: خانواده به عنوان بنیاد جامعه در تحکیم و پایداری جامعه نقش مهمی دارد و امیدواریم با تغییراتی در آمار ازدواج های زود رس و ناپایدار، ازواج های ناموفق و طلاق در این زمینه تاثیر گذار باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز