معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

گمرک بیله سوار در ایام کرونا بصورت شبانه روزی فعال است

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۵:۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۳۰۵۸
گمرک بیله سوار در ایام کرونا بصورت شبانه روزی فعال است
معاون اقتصاری استاندار اردبیل گفت: فعالیت شبانه روزی پایانه مرزی بیله سوار و عدم تعطیلی ورود و خروج تجاری در ایام کرونایی از مزیت های این نقطه مرزی است.

به گزارش برنا،ارژنگ عزیزی در جلسه بررسی مسائل گمرک بیله سوار که با حضور خانم دکتر ترشابی بصورت وئدیو  کنفرانس برگزار شد اظهار کرد:عدم اجازه خروج به کامیون های حامل بار صادراتی در گمرک کشور مقابل و ترانشیپ آن کالاها به کامیون های کشور همسایه و عودت کامیونهای ایرانی به گمرک بیله سوار از جمله مسایلی است که باید با ورود طرفین بر طرف شود.

 ارژنگ عزیزی افزود: نبود آزمکایشگاه مجهز و استاندارد و عدم استقرار  ایکس ری کامیونی و نیز نامناسب بودن راه های مواصلاتی گرمی ، بیله سوار و کمر بندی بیله سوار جز موازدی است وه نیاز به توجه بیشتر مسوولین کشوری دارد.

وی عدم شفافیت قوانین و ضعف سایر زیر ساختها را از مشکلات گمرک مرزی بیله سوار دانست و گفت: با حل مسایل مطروحه این گمرک ظرفیت بسیار بالایی جهت صادرات و  اردات برای کشور دارد و علیرغم وضعیت کرونایی حتی یک روز تعطیل نشده است.

معاون اقتصادی استاندار ضمن قدردانی از اعضای کمیته قیمت گذاری تصریح کرد: اعضای کمیته دائمی قیمت گذاری پایه کالاهای صادراتی را به واسطه موافقت با درخواست استانداری اردبیل عملی کردند.

وی ادامه داد: این کمیته در رابطه با کاهش قیمت پایه سیب زمینی از۲۰۰ دلار به ۱۰۰دلار موافقت کرده اند که امیداوریم در رابطه با تجدیدنظر در قیمت پایه صادراتی ۵ قلم پیشنهادی دیگر استانداری مساعدت لازم را داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه وضعیت گمرکات استان و واردات و صادرات در یک سال گذشته و همچنین ۵ ماهه ا ل سالجاری نسبت به سایر مناطق مطلوب بوده است افزود: علیرغم محدودیت ها و ممنونیت های کرونا و تحریم های ظالمانه کشور طبق آمار حمل وتقل پایانه های استان رتبه قابل توجهی داریم.

 گفتنی است جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایانه مرزی بیله سوار با حضور دکتر ترشابی  رئیس امور هماهنگی و نظارت بر همکاری های منطقه ای نهاد ریاست جمهوری و عزیزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معاون رئیس کل گمرکات کشور، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و نماینده وزارت امور خارجه و اعضا کارگروه استانی صادرات غیرنفتی بصورت ویدئو کنفرانس برگزارشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز