معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۳۳۶۹
برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: هیچگونه کم‌کاری در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ مهدی رازجویان در جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور ویدئو کنفرانسی سردار هادی‌نژاد بازرس ویژه وزیر کشور و همچنین فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در حال حاضر عزم جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان مازندران وجود دارد.

رازجویان با تاکید بر اینکه مازندران نقش پررنگی در بحث امنیت غذایی کشور دارد، افزود: اراضی و زمین‌های کشاورزی، امانتی است که باید به درستی از آنها محافظت کنیم.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: انتظار می‌رود با افراد متخلف در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز ، جدی‌ترین برخوردهای قانونی شود.

رازجویان از شهرداران و دهیاران خواست تا در شناسایی و مقابله با ساخت و  سازهای غیرمجاز ، جدی‌تر ورود کنند.

وی ادامه داد: جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه است.

رازجویان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم اراضی کشاورزی باقی‌مانده در استان مازندران به خانه دوم دیگر هموطنان تبدیل شود.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: استان مازندران یکی از مقاصد اصلی سفر سایر هموطنان می‌باشد اما نباید اجازه دهیم حضور مسافرین در نهایت باعث دست‌درازی به زمین‌های کشاورزی در استان شود.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با حمایت بیشتر از کشاورزان می‌تواند مانع فروش زمین‌های کشاورزی و باغات و در نهایت تغییر کاربری آنها شود.

رازجویان تکیه بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از روستائیان تولیدکننده را  یکی از راه‌های جلوگیری از فروش اراضی کشاورزی دانست و ادامه داد: حفظ اراضی و زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است لذا کوتاهی هیچ مسئولی را نخواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید انتظار می‌رود با حفظ زمین‌های کشاورزی، میزان تولیدات کشاورزان و باغداران افزایش یابد‌ نه اینکه این اراضی جای خود را به ویلاها بدهند.

معاون استاندار مازندران ده‌گردشی را یکی از ضروریت‌های شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود: دهیاران علاوه بر محدوده روستا، باید بر حاشیه روستاها نیز نظارت داشته باشند.

رازجویان آموزش و آگاهی‌بخشی را ضروری دانست و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بخشداران و دهیاران جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده از ساخت و سازها در دستور کار قرار دارد.

بازرس ویژه وزیر کشور در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: همه‌ سازوکارهای مورد انتظار وزیر کشور جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شکل گرفته است تا جلوی این اتفاقات گرفته شود.

سردار هادی‌نژاد در جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مازندران اظهار داشت: از فرمانداران انتظار می‌رود به صورت جدی و مرتب جلسات برخورد با ساخت و سازه‌های غیرمجاز را برگزار کنند.

وی با تقدیر از عملکرد معاون عمرانی استاندار مازندران در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ، افزود: تمام فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران در برخورد با متخلفین جدی‌تر باشند.

هادی‌نژاد تصریح کرد: بی‌تفاوتی و کوتاهی مسئولین در بحث برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز پذیرفتنی نیست.

بازرس ویژه وزیر کشور ادامه داد: در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ، مسئولینی که کم‌کاری کنند، به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

photo_2020-09-23_16-04-50

نظر شما