مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۰:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۰۲۲
مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اتمام مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان، گفت: این پروژه بااعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ جعفر مرادی حقیقی صبح شنبه در دیدار با فرماندار دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه مطالعات تفصیلی اجرایی حوزه آبخیز شرق دامغان پایان یافت، ابراز داشت: این پروژه در ۴۰ هزار هکتار و بااعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه همچنین مطالعات تفصیلی اجرایی حوضه آبخیز کلاریز به دیباج در سطح ۱۵ هزار هکتار در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اجرای این طرح نیز مبلغ دو هزار میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه سطح حوضه‌های آبخیز دامغان به‌جز مناطق کویری ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار است، ابراز داشت: از این میزان ۶۲۲ هزار و ۷۴۴ هکتار حوضه آبخیز فاقد سد و ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار حوضه آبخیز سدها تشکیل می‌دهد.

مرادی حقیقی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در دامغان نیز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: پنج حوضه سد در شهرستان، سد دامغان، حوضه شرق، حوضه غرب، حوضه کوه زر و حوضه رشم - معلمان را شامل می‌شود.

وی افزود: ۳۵ بند سنگ و ملات در حوضه‌های اگره، آستانه، کلاته و شور آب با حجم بیش از ۲۵ هزار متر مکعب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و همچنین دو بند خاکی نعیم‌آباد و مهمان‌دوست از اعتبارات استانی با حجم بیش از ۲۷ هزار متر مکعب خاکریز اجراشده است که ظرفیت آبگیری بیش از ۵۰ هزار متر مکعب آب ناشی از سیلاب رادارند.

 

نظر شما