نخستین کنگره ملی شکوه ایثار برگزار شد/ تجلیل از سمبل های ایثار و مقاومت

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۰:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۶۴۶۶۶
نخستین کنگره ملی شکوه ایثار برگزار شد/ تجلیل از سمبل های ایثار و مقاومت
نخستین کنگره ملی شکوه ایثار، ویژه تجلیل از مادران، همسران، فرزندان دختر شهدا و همسران جانبازان و آزادگان همزمان با هفته دفاع مقدس به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نخستین کنگره ملی شکوه ایثار، ویژه تجلیل از مادران، همسران، فرزندان دختر شهدا و همسران جانبازان و آزادگان همزمان با هفته دفاع مقدس به‌صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار و از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، سمبل های ایثار و مقاومت تجلیل به عمل آمد.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در مراسم استان البرز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: خانواده های شهدا و دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل ها و تندیس های ایثار و مقاومت تجلیل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تکریم خانواده های معظم شهدا و احترام به خون شهیدان والامقام وظیفه ذاتی ، شرعی و قانونی هر یک از افراد جامعه بوده و در این میان وظیفه مسئولان سنگین تر است.

رستمیان افزود: تا زمانی که نفس در جان داریم باید دین خود را به شهدا ادا کرده و از خانواده معظم شهدا به نحو شایسته تکریم کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار داشت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در برابر آرمانهای نظام اسلامی همچون کوه استوار ایستاده اند و کمر خم نکرده اند زیرا با خدا معامله کرده اند، امروز تمام عزت و آبروی انقلاب و کشور از خون شهیدان و ایثارگری خانواده های آنان است.

وی همچنین به فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار شهادت نبود انقلابی درکار نبود، متاسفانه امروز انچنانه که باید در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه کار میشد نشده است، و باید تلاشهای بیشتری در این راستا صورت گیرد، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به حضور خانواده های شهدا داریم، خانواده های شهدا امروز باید در میدان باشند، آنان آموزگار فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

رستمیان گفت: و ما به عنوان سرباز نظام و نوکر خانواده های شهدا تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ ایاث رو شهادت و خدمت به ایثارگران انجام خواهیم داد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت استان البرز در پایان تاکید کرد: تجلیل از خانواده های شهدا قطره دربرابر دریاست و قطعا جبران ایثارگری های این عزیزان فقط در توان پروردگار است و با مسائل مادی و دنیوی هرگر قابل جبران نیست.

در این مراسم از خانم «ربابه پورصالح» مادر شهیدان «محمد و محسن فرجی» و خواهر دو شهید والامقام، سرکار خانم «اقدس کاویانی» همسر شهید، فرزند شهید، فرزند شهیده و خواهر دو شهید، سرکار خانم«مریم آخوندی» فرزند و خواهر دو شهید و سرکار خانم «زهرا سلیمانی» همسر جانباز و آزاده 50 درصد تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز