رییس دانشگاه دامغان:

جایزه ملی ژنتیک به خیر دامغانی اهدا شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۵:۰۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۵۵۰۴
جایزه ملی ژنتیک به خیر دامغانی اهدا شد
رییس دانشگاه دامغان گفت: جایزه ملی ژنتیک ایران به خیر دامغانی و بنیانگذار بنیاد ژنتیک این شهر تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ عبدالعلی بصیری، افزود: علی اصغر عالمی، خیر نیک‌اندیش عرصه علم و فناوری دامغان است که در ۲۹ مرداد امسال نیز بنیاد ژنتیک دامغان به همت این خیر افتتاح شد. 

وی اظهارداشت: ساختمان اهدایی این خیر در چهار طبقه و به مساحت ۶۰۰ متر مربع به بنیاد ژنتیک دانشگاه دامغان اختصاص یافت.

بصیری تصریح کرد: این بنیاد زیر نظر دانشگاه دامغان فعال است و می‌تواند در آینده نزدیک برنامه‌های ژنتیکی لازم در زمینه پیشگیری، مشاوره های ژنتیک، انجام آزمایش‌های ابتدایی و مقدماتی تا پیشرفته را ارائه کند. 

رییس دانشگاه دامغان گفت: عالمی، عضو بنیاد خیران حامی دانشگاه دامغان است که اهدای خانه ای به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، راه اندازی لابراتوار زبان، اهدای چندین جلد کتاب دایره المعارف، مشارکت در تجهیز آزمایشگاه فیزیک هسته ای و تأسیس صندوق بورس تحصیلی مدیر عالمی و بانو به دانشگاه دامغان از دیگر خدمات این خیر دامغانی است.  

عالمی دارای دکترای تخصصی در رشته آگرونامی، شاخه‌ای از مهندسی کشاورزی و باکتری شناسی، از دانشگاه بالتیمور مریلند آمریکا است که پیش از این در ایران، معاون مدیر کل شیلات بود و به عنوان خیر برگزیده از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور معرفی و در آذر سال ۱۳۸۸ به دلیل اهدای کتابخانه در منطقه باغ عالمی شهرستان دامغان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز