آمار فوتی های کرونایی استان از ۱۰۰۰ نفر گذشت!

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۱:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۵۵۴۶
آمار فوتی های کرونایی استان از ۱۰۰۰ نفر گذشت!
رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن شهروندان بر اثر این بیماری همچنان در استان افزایش دارد و تعداد بستری‌ها به بیش از 760 نفر رسیده است و امروز با فوت 16 نفر جدید ، تعداد کل فوتی های کرونایی استان به 1039 نفر رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی‌احمد آقاپور گفت: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۷۶۱ نفر رسیده که از این تعداد ۴۰۹ نفر مشکوک و ۳۵۲ نفر مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۶۶ نفر بوده که از این تعداد، ۴۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ نفری تعداد فوت شدگان براثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: تعداد کل فوت‌شدگان در استان به یک‌هزار و ۳۹ نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت بسیار خطرناک ایجاد شده در ارومیه گفت: هفت نفر از ۱۶ فوتی ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به ارومیه است.

آقاپور افزود: علاوه بر آن، در این مدت سه نفر در میاندوآب، سه نفر در نقده، ۲ نفر در شاهین دژ و یک نفر در مهاباد جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده اند.

آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال  زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان خبر داده بود.

تاکنون بیش از ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا و حدود ۴۵۰ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع حدود یک میلیون نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز ۲.۵ درصد مربوط به ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز