رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان :

توان بیمارستان‌های سمنان در حال افزایش است

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۳:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۶۶۰۰۰
توان بیمارستان‌های سمنان در حال افزایش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در حال حاضر، توان آی.سی.یو و تخت‌های بستری بیمارستان‌های این دانشگاه در حوزه بیماری کووید-۱۹ در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نوید دانایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: یک هزار و 811 نفر با تست مثبت کروناتا امروز در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری شده‌اند.

او گفت: دو هزار و 921 نفر نیز به‌صورت سرپایی با تست مثبت کرونا شناسایی شدند؛ در مجموع، چهار هزار و 732 نفر در مجموعه زیرپوشش این دانشگاه به‌عنوان موارد مثبت کرونا شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: متأسفانه تا امروز، ۲۶۲ نفر از این افراد فوت کردند که بر این اساس و با در نظر گرفتن درصد جمعیت، نرخ مرگ‌ومیر زیر ۶ درصد است.

دانایی بیان کرد: شرایط از نظر بیماریابی نسبت به فوت بیماران، نسبت مطلوبی است و نشان از سرعت قابل‌قبول بیماریابی دارد.

او گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، خدمات بسیار مطلوبی در حال ارائه است و در حال حاضر توان آی.سی.یو و تخت‌های بستری در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: از سه روز گذشته، تعداد بیماران مثبت ما کاهش پیدا کرده و روند کاهشی با شیب نزولی را مشاهده می‌کنیم.

دانایی بیان کرد: در حال حاضر، ۱۴۰ مورد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ثبت شده است.

او گفت: امیدواریم مردم همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند؛ از رعایت دستورالعمل‌ها و موارد بهداشتی در خصوص مراسم عزاداری محرم تقدیر داشته و امید می‌رود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص برگزاری مراسم ماه صفر نیز ادامه داشته باشد تا در آینده شاهد کاهش موارد ابتلا و درنهایت کنترل بیماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان جمع آوری شده و در راستای ارتقای موارد و مسائل بهداشتی گام برمی‌داریم.

دانایی بیان کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی متولی این حوزه در بحث نظارت بر رعایت موارد و مسائل بهداشتی به‌منظور مقابله با سرایت و انتقال بیماری ورود جدی داشته باشند.

او گفت: بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد، نظام پزشکی و نظام پرستاری و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد در سطوح مختلف نیز می‌توانند در بحث نظارت، ورود جدی داشته باشند و ما نیز در دانشگاه‌ها باید در این راستا گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: کارگروه نظارتی استانداری راه‌اندازی شد و سطح نظارتی بسیار مطلوبی را در حوزه رعایت موارد و مسائل بهداشتی به انجام رسانده است.

دانایی گفت: در استان سمنان پنج سطح نظارتی در خصوص مقابله با بیماری کرونا در حال انجام است که در آینده شاهد هفته‌های بهتر در استان باشیم.

او گفت: بر اساس گزارش‌ها، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ، میزان ابتلا به آنفلوآنزا با روند کاهشی مواجه شده که امیدواریم در کشور نیز با این روند روبرو شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: در سه مرحله توزیع واکسیناسیون انجام می‌شود که در مرحله اول پرسنل بهداشت درمان، بیماران خاص و زنان باردار در دستور کار قرار گرفته و طی یک هفته انجام می‌شود.

دانایی گفت: در مرحله دوم تحویل واکسن، بین افراد در معرض خطر همچون افراد بالای ۶۵ سال و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که در معرض خطر هستند، توزیع می‌شود.

او گفت: در مرحله سوم نیز مقرر شده در صورت تأمین، با قیمت آزاد واکسن آنفلوآنزا به‌صورت عمومی در اختیار همگان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان تصریح کرد: امیدواریم با رعایت موارد و مسائل بهداشتی از سوی مردم و اقدامات در حال انجام با یک روند ثابت در هفته‌های آتی، به‌سوی کاهش ابتلا به بیماری گام برداریم و شاهد خبرهای بهتر در این حوزه برای مردم عزیز باشیم تا پائیز خوبی برای مردم استان رقم بخورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز