استان ما در آستانه انفجار اپیدمی کرونا قرار دارد!

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۱۴۹
استان ما در آستانه انفجار اپیدمی کرونا قرار دارد!
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان طی روزهای آینده شدت می‌گیرد و اگر شهروندان رعایت نکنند، انفجار اپیدمی کرونا را در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر ابراهیم قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیماری کووید ۱۹ در استان به حالت فوق انتشار رسیده و یک فرد بیمار یا مکان آلوده می‌تواند ده‌ها نفر را مبتلا کند.

وی با هشدار درباره اینکه روند افزایشی تعداد مبتلایان در استان تا چند روز آینده شدیدتر می‌شود، افزود: وضعیت شهرهای سنندج، سقز، بانه و بیجار نگران کننده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از همزمانی همه‌گیری بیماری در شهرهای استان، اضافه کرد: این مساله می‌تواند خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه کند.

قادری درباره حالت فوق انتشار بیماری در استان هم یادآور شد: این حالت در دورهمی‌ها، تجمعات، ادارات و هر مکانی که تجمع در آن باشد بیشتر است و برای همین باید آنها را به حداقل رساند.

وی به برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری هم اشاره کرد و گفت: برای جابجایی امکانات به شهرهایی که پیک شدیدتری را نسبت به دیگر شهرها داشته باشند، انجام داده‌ایم و از طرفی ظرفیت آزمایش را بالا برده و قرنطینه خانگی مبتلایان را با شدت دنبال می کنیم چرا که از ابزارهای جدی برای کنترل اپیدمی به شمار می‌رود.

قادری وضعیت فعلی استان را حاصل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام و تاکید کرد: اگر از همین امروز رعایت جدی و شدید این پروتکل‌ها را از سر بگیریم، می توانیم تا ۲۰ روز آینده،  رشد روند ابتلا به بیماری را کم کنیم.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور تا ظهر سه‌شنبه هشتم مهر، ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر نفر است و با احتساب ۲۰۷ فوتی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۹۸۶ تفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما