امام جمعه یزد:

تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی تامین شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۷:۵۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۶۷۸۱
تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی تامین شود
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آتش‌نشانان برای ارائه خدمات و انجام بهتر ماموریت‌ها به تجهیزات نیاز دارند و تامین این گونه موارد با توجه به نوع ماموریت‌های این سازمان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از آتش‌نشانان با تاکید بر اتقاء کمی و کیفی تجهیزات مورد نیاز این قشر، افزود: باید به حدی زیرساخت ها را تقویت کنیم که هیچ حادثه ای به دلیل نبود امکانات به بحران تبدیل نشود.

وی پیشگیری از حوادث را بسیار مهم ذکر کرد و ادامه داد: پس از وقوع حوادث اگر خانواده‌ها بتوانند به رفتار و اعصاب خود تسلط داشته باشند می‌توانند جلوی بسیاری از حوادث را بگیرند ولی به دلیل عدم آگاهی لازم ممکن است حتی اقدامی شود که خسارت‌ها را بالاتر ببرد.

ناصری یزدی خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع حوادث و جلوگیری از افزایش خسارت‌ها دو موضوعی است که تنها با آموزش و فرهنگ‌سازی رخ می‌دهد و حتما باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: بسیاری از تجهیزاتی که الان برای آتش نشانان نیاز داریم را می توانیم با تکیه بر ظرفیت نخبگان تامین کنیم و تنها باید به آنها باور و ایمان داشته باشیم.

همچنین"سیدمحمد میرجلیلی" سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع یکهزار و ۴۴۹ مورد آتش‌سوزی و حادثه در شهر یزد گزارش شد که ۶۱۵ مورد آنها مربوط به وقوع آتش‌سوزی بوده است.

میرجلیلی افزود: بیشترین حریق مربوط به منازل مسکونی و حوادث هم مربو ط به حبس شدن  در آسانسور و تصادفات بوده است.

 وی اظهار داشت: میزان حوادث آتش سوزی در استان یزد بسیار زیاد و  هفت برابر برخی آمارهای اعلام شده در شهرها و کشورهای دیگر است.

میرجلیلی زمان استاندارد رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه را کمتر از پنج دقیقه اعلام کرد و گفت: در شهر یزد زمان رسیدن به واحدهای تجاری ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه و برای واحدهای مسکونی حدود ۴ دقیقه است.

وی در مورد برقراری تماس‌های تلفنی با ۱۲۵ افزود: در طول هفته ۳ هزار مورد تماس تلفنی با این سامانه گرفته می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا تماس‌های بی مورد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز