برگزاری نمازجمعه در ۳۴ شهر استان

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۱:۴۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۷۰۶۳
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که هفته پیش در ۵۰ شهر این استان اقامه شد، فردا یازدهم مهر ماه در ۳۴ پایگاه نمازجمعه خراسان رضوی برپا می‌شود.

تداوم "وضعیت قرمز" در خراسان رضوی به لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و اوجگیری دوباره شدت این بحران، این هفته باعث حذف ۱۶ شهر خراسان رضوی از فهرست پایگاههای برپایی نمازجمعه شد که هفته پیش این آیین عبادی سیاسی در آنها اقامه شده بود.

حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس فردا آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد، چناران، فریمان، طرقبه، شاندیز، زاوه، فیض‌آباد، ملک‌آباد، رضویه، گلبهار، گلمکان، کدکن، بایگ، کاخک، ششتمد و روداب اقامه نخواهد شد.

وی ادامه داد: اما شهروندان خراسانی نمازجمعه فردا را در شهرهای نیشابور، تربت‌جام، کاشمر، قوچان، سرخس، کلات، خواف، تایباد، باخرز، درگز، خلیل‌آباد، بردسکن، فیروزه، سلطان‌آباد، داورزن، جوین، جغتای، مه‌ولات، بجستان و ششتمد و چند پایگاه دیگر در سطح استان خراسان رضوی برپا می‌کنند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، نمازجمعه در خراسان رضوی از نهم اسفند ماه پارسال بطور موقت تعطیل شد و به مدت افزون بر سه ماه در هیچیک از ۵۳ پایگاه اقامه این آیین عبادی سیاسی برپا نشد.

نمازجمعه از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و روند تدریجی بهبود شرایط، به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد که تاکنون با نوسانهایی در کاهش و یا افزایش شهرهای مجاز به اقامه آن، ادامه یافته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز