استاندار کردستان:

هدف همە مدیران خدمت بە مردم و نظام است/ ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان بە بهرەبرداری رسیدە است

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۱۴:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۷۱۰۰
هدف همە مدیران خدمت بە مردم و نظام است/ ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان بە بهرەبرداری رسیدە است
استاندار کردستان هدف همە مدیران را خدمت بە مردم و نظام دانست و گفت کە در چند سال گذشتە پروژە های بسیار مهم عمرانی و زیرساختی بە بهرەبرداری رسیدە است.

بە گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهمن مرادنیا در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان به بیان عملکرد و اقدامات صورت گرفته برای توسعه همه جانبه استان پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اتفاقات که در توسعه استان اهمیت حیاتی دارد گرفتن تخصیص آب از وزارت نیرو برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بود که با اجرای آن تولید محصولات کشاورزی دراستان پنج برابر خواهد شد.

وی راه آهن، جاده مریوان به سنندج و فرودگاه سقز را سه پروژه مهم دیگر استان بر شمرد که در دولت تدبیر و امید به صورت جدی پیگیری و نهایتا تا پایان سال مالی به اتمام خواهند رسید.

مرادنیا اضافه کرد: راه آهن همدان به سنندج، جاده مریوان به سنندج و فرودگاه سقز از اوایل دهه ٨۰ آغاز شده بودند ولی عملا سه پروژه رها شده بودند که در سه سال گذشته تلاش فراوانی برای تخصیص اعتبار آنها صورت گرفت که فقط برای راه آهن هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

استاندار کردستان در ادامه به تلاش های دولت برای بهبود شرایط درمانی و بهداشتی استان نیز گریزی زد و گفت: در سه سال گذشته هزار و ۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی استان اضافه شده که که نمونه آن بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج و ۲۳۵ تختخوابی بیمارستان سقز و همینطور بیمارستان دهگلان است.

وی اتمام ۱۵۰ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در محدوده استان و افتتاح سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج را از دیگر افتخارات دولت و نظام برای توسعه استان برشمرد و اظهار کرد:  سالن ورزشی شش هزار نفری سنندج جزو سالن های کم نظیر کشور است که در آذرماه مسابقات جهانی کشتی آزاد در آن برگزار خواهد شد.

مرادنیا همچنین به پروژه های سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح زنجیره فولاد در قروه و بیجار و پتروشیمی دوم کردستان نیز در دست اقدام هستند.

وی عنوان کرد: پتروشیمی دوم کردستان با سرمایه گذاری ارزی ۷۵۰ میلیون دلار با کنسرسیومی متشکل از چهار بانک نیز در دست اقدام می باشد که امیدواریم با اجرای آن گام بلندی برای رشد اشتغال و توسعه صنعت در استان برداشته شود.

مرادنیا کردستان را استانی غنی و دارای پتانسیل های فراوان در بخش معادن و کشاورزی برشمرد و گفت: علیرغم اینکه ۹۰ درصد اراضی استان دیم است در دو سال گذشته کردستان رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد.

استاندار کردستان هدف همه مدیران استان را خدمت به مردم و نظام دانست و گفت: در چند سال گذشته تلاش های فراوانی صورت گرفت تا فاصله کردستان در برخی شاخص ها به میانگین کشوری برسد که در این راه نیز موفقیت های قابل توجهی به دست آمد.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته که شدت تحریم های کشور افزایش پیدا کرده اعتبارات عمرانی کردستان به نسبت میانگین کشوری ۳٨ درصد رشد داشته و از این محل توانستیم پروژه های خوبی به نتیجه برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز