مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان خبرداد :

برداشت ۶۸ هزار تن سیب از باغات لرستان

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۷۶۱۹
برداشت ۶۸ هزار تن سیب از باغات  لرستان
علیرضا احمدوندی گفت: امسال ۶۸ هزار تن سیب از باغات لرستان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  احمدوندی در این خصوص به رسانه ها ،  اظهار کرد: سطح باغات سیب استان لرستان ۳۸۵۰ هکتار می باشد که از این مقدار ۴۵۰ هکتار نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده اند و ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بارور می باشد ؛ پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۸ هزار تن سیب از این سطح برداشت شود.

اوافزود:  ۸/۷ دهم سطح باغات و ۲۲/۳ دهم تولید باغات استان لرستان به سیب  اختصاص دارد ، از نظر سطح زیر کشت دارای مقام شانزدهم و به لحاظ تولید دارای مقام چهاردهم در کشور می باشیم

احمدوندی تصریح کرد:  به خاطر اقلیم و آب و هوای خوب و خاک حاصلخیز شهرستان بروجرد ،  پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح باغات شهرستان بروجرد بیش از ۳۵ هزار تن سیب برداشت شود که این مقدار تولید بیش از نیمی از سیب تولیدی استان لرستان می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  لرستان درآمد هر هکتار باغ سیب را بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآورشد:  متوسط برداشت سیب در هر هکتار ۱۷ تن می باشد اما در باغات شهرستان بروجرد از هر هکتار ۲۵ تن سیب برداشت می‌شود.

او به باغداران توصیه کرد:  جهت افزایش عملکرد خوب و پایدار در سطح باغات مسائل فنی باغداری خصوصاً تغذیه باغات ، مبارزه با آفات و علفهای هرز کف باغ و همچنین توصیه های کارشناسان باغبانی و ترویج را مورد توجه قرار دهند.

م

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز