امام جمعه مهریز:

هزینه راهپیمایی اربعین صرف امور خیریه شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۲۱:۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۸۰۳۹
هزینه راهپیمایی اربعین صرف امور خیریه شود
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه امسال به خاطر پیشگیری از کرونا راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود گفت: هزینه آن مراسم اگر صرف امور خیریه و کمک به نیازمندان جامعه شد حرکتی ارزشمند و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا، "حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی" روز شنبه در جمع مسوولان شهرستان افزود: در شرایط خاص اقتصادی کنونی، افراد آسیب‌پذیر زیادی در جامعه هستند که از تامین نیازهای اولیه خود عاجزند.

وی ادامه داد: بر خلاف سال‌های گذشته باید هزینه راهپیمایی اربعین حسینی و برخی نذورات دیگر در راستای  کمک به اقشار ضعیف جامعه، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خرید جهیزیه صرف شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: اگر هزینه اجرای برخی برنامه‌ها که امسال برای پیشگیری از کرونا تعطیل شدند صرف امور خیر شود بخش زیادی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

محی‌الدینی به افزایش تورم و گرانی اجناس مورد نیاز مردم اشاره کرد و یادآور شد: ثواب کمک به نیازمندان جامعه در وضعیت حال کمتر از راهپیمایی اربعین نیست.

به گفته وی، برای برون‌رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی که دامن اکثر جامعه را گرفته باید افراد متمکن و خیران به یاری ضعیفان بشتابند که وظیفه دینی است.

امام جمعه مهریز بیان کرد: ریشه‌کن کردن  فقر به برنامه‌ریزی و همکاری و تلاش مسوولان و همراهی مردم نیاز دارد و خدمت به افراد ضعیف یک کار جهادی و انقلابی است .

محی‌الدینی به اهمیت رعایت کردن نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا شوخی‌بردار نیست و مردم نباید عواقب آن را فراموش کنند.

وی اظهار کرد: بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به کرونا به خصوص استفاده نکردن از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شیوع آن و بروز مشکلات بیشتر در جامعه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز