کارشناس آسیب های اجتماعی:

اعتیاد و طلاق عمده ترین آسیب اجتماعی البرز است/ خانواده‌ها فرزندان خود را دریابند

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۰۹:۳۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۸۲۲۸
اعتیاد و طلاق عمده ترین آسیب اجتماعی البرز است/ خانواده‌ها فرزندان خود را دریابند
کارشناس آسیب های اجتماعی در خصوص عمده ترین چالش های این حوزه در استان البرز گفت: دو مقوله اعتیاد و طلاق جزء عمده ترین آسیب های اجتماعی در البرز به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مهرانگیز خدابخشی اظهار کرد: در قالب مؤسسه مردم نهاد "نوید تندرستی" در ایام بحران کرونا بسته های ارزاق و بهداشتی را در محلات مختلف و البته کم برخوردار کرج توزیع کردیم که همین موضوع باعث شد از نزدیک با زندگی تعداد بسیاری از مردم مواجه شویم.

وی با بیان اینکه دختران زیادی در این شهر قربانی عدم آگاهی می شوند گفت: تعداد بسیاری از دختران جوان بدون هیچ گونه آگاهی و مشاوره تن به ازدواج زودهنگام می دهند که این موضوع در کوتاه مدت طبعات ناخوشایندی را برای آن ها بدنبال خواهد داشت.

کارشناس آسیب های اجتماعی تصریح کرد: متأسفانه بحث مشاوره برای بسیاری از خانواده ها تبدیل به تابو شده و هنوز هم بسیاری از آن ها هستند که اعتقادی به مشاوره قبل از ازدواج ندارند.

خدابخشی گفت: خانواده ها باید بدانند، دخترانی که بدون آگاهی ازدواج می کنند به مراتب زندگی آسیب پذیرتری نسبت به کسانی دارند که با شناخت کامل راهی خانه بخت شده اند.

وی ضمن اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب جهت شنیدن حرف های جوانان گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید جوانان به صورت آزادانه حرف ها و دغدغه های خود را با شخصی غیر از پدر و مادر خود مطرح کنند که آن شخص مشاور است.

کارشناس آسیب های اجتماعی به بحران اعتیاد اشاره کرد و گفت: امروز خطر اعتیاد بیش از همیشه فرزندان ما را تهدید می کند و با یک قدم زدن ساده در پارک نوجوانان زیادی را می بینید که در حال مصرف مواد مخدر و محرک هستند.

خدابخشی خاطرنشان کرد: خانواده ها اگر به فرزندان خود توجه نمی کنند و گوش شنوایی برای دغدغه آن ها ندارند باید بدانند که فرزندان شان در محیط خارج از خانه کسانی را پیدا می کنند که کمبودهای عاطفی شان را برطرف سازند.

وی گفت: وقتی در محیط پارک پای حرف های نوجوانان می نشینم متوجه می شوم که اکثریت آن ها از کمبودهای عاطفی رنج می برند و خانه را محل امنی برای زندگی ندیده اند.

کارشناس آسیب های اجتماعی در پایان تأکید کرد: خانواده ها نقش پررنگی در سرنوشت فرزندان شان دارند و اگر رفیق خوبی برای آن ها نباشند باید خود را برای اتفاقات به مراتب بدتری در آینده نه چندان دور آماده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز