معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان:

۴۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان اقامت کردند

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۵:۲۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۸۵۴۳
۴۸ هزار گردشگر داخلی و خارجی در استان سمنان اقامت کردند
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۴۸ هزار و ۲۸۰ گردشگر داخلی و خارجی در ۶ ماهه نخست امسال در استان اقامت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد طاهریان روز یکشنبه به رسانه ها افزود: ۴۸ هزار و ۱۹۸ گردشگر داخلی و ۸۲ گردشگر خارجی در نیمه نخست سال ۹۹ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان اقامت کردند.

وی از بازدید ۲۵۹ هزار و ۷۵ گردشگر از جاذبه‎های تاریخی و طبیعی و موزه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، میزان بازدید کارشناسان این اداره کل از تاسیسات گردشگری استان نیز نسبت به گذشته تشدید شد.

طاهریان بیان کرد: ۲ هزار و ۱۹۶ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی، خانه مسافرها و مراکز تفریحی و گردشگری و مناطق نمونه گردشگری در نیمسال نخست ۹۹ انجام شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲ مورد تذکر و سه فقره اخطار به تاسیسات گردشگری استان ارائه شد که به تعطیلی یک واحد انجامید.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مورد شکایت از تاسیسات گردشگری استان سمنان در این مدت دریافت شد، افزود:  ۲۹ پروانه بهره برداری جدید صادر و ۱۹ پروانه نیز تمدید شد.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‎گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل آپارتمان، دو مرکز تفریحی سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین راهی، ۱۹ سفره خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز