امربه معروف و نهی از منکر به عزم همگانی نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۳:۴۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۸۶۱۴
امربه معروف و نهی از منکر به عزم همگانی نیاز دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عزم همگانی و مسوولیت اجتماعی نیاز دارد و برای پیشگیری از بسیاری ناهنجاری ها موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی" نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان یزد در جمع مسوولان استان با اشاره به اهمیت تحقق این واجب الهی در جامعه و بین مردم افزود: نه تنها یک نهاد و دستگاه بلکه همه مردم بر حسب وظیفه باید برای گسترش آن، وظیفه دینی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این فریضه الهی موجب پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه می‌شود، ادامه داد: فرهنگ‌سازی این واجب الهی با همکاری مردم و رسانه‌ها در استان جدی گرفته شود.

 امام جمعه یزد از مدیران استان و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواست تا به صورت مستمر و منظم در جلسات حضور داشته باشند و نسبت به اجرای  تمامی مصوبات آن اقدام کنند.

ناصری یزدی از فعالان فرهنگی استان که با همدلی برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی در اجرای اهداف دین و توصیه‌های مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند  قدردانی کرد و ادامه اقدام موثر را در این مورد خواستار شد.

همچنین استاندار یزد گفت: فراگیر شدن فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان نیازمند استفاده از ادبیات جدیدی است و همه باید در کنار هم برای تحقق آن همکاری کنند.

محمدعلی طالبی ادامه داد: جامعه ما فهم مشترکی از امر به معروف و نهی از منکر ندارد و به نظر می‌رسد استفاده از ادبیات جدید در فعالیت‌های ستاد در استان و کشور اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: این ادبیات هم ریشه‌های قوی دینی در متون و روایات ما دارد و هم در دنیای مدرن، این ادبیات پذیرفته شده و امروز در بسیاری از کشورهای دنیا در حال استفاده است اگر آن را مورد توجه قرار دهیم به طور قطع همکاری سازمانی دستگاه‌ها را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیشتر خواهیم داشت و به طور قطع دایره نفوذ بیشتری در جامعه به ویژه در بین نسل جدید خواهد داشت.

استاندار یزد با اشاره به کمرنگ شدن شاخص قانون گرایی در جامعه که مشکلات و چالش‌های جدی به دنبال دارد، افزود: چالش‌هایی که امروز ضرورت امر به معروف و بیشتر، نهی از منکر را برای ما مسجل می‌کند ناشی از قانون‌گریزی است که در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل شده است.

طالبی با اشاره به شفافیت و مبارزه با فساد که امروز در دنیا از آن بسیار صحبت می‌شود، اظهار کرد: فسادها ناشی از نبود شفافیتی است که در همه مناسبات  ساری و جاری است و این عدم شفافیت آسیب‌های زیادی به جامعه ما زده است.

وی بیان کرد: در کشور ما موانع جدی بسیار قوی در بحث شفافیت وجود دارد و اگر فضای شفاف اتفاق بیفتد و رسانه‌ها و مردم دسترسی به بسیاری از اطلاعات داشته باشند اساسا هیچ رانتی در کشور شکل نمی‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز