معاون استاندار اردبیل خبر داد:

ساخت ۱۲۵۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در اردبیل آغاز شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۱:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۸۸۶۲
ساخت ۱۲۵۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در اردبیل آغاز شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از آغاز ساخت یک هزار و 250 واحد مسکن در شهر اردبیل و در قالب طرح اقدام ملی خبر داد.

به گزارش برنا،فرزاد قلندری در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تامین زمین برای احداث مسکن اقدام ملی در شهرهای مختلف استان اردبیل شروع شده و بخشی از این اراضی نیز با همکاری دستگا‌ه‌های اجرایی تامین شده است.

وی به مشارکت بنیاد مسکن در اجرای این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع با تلاش مسئولان استانی قرار است 12 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرهای مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: علاوه بر اینکه ۵۴۰ واحد مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل در دست اجراست، عملیات اجرایی احداث یک هزار و 250 واحد مسکونی جدید نیز در قالب این طرح در شهر اردبیل مراحل نهایی صدور مجوز بوده و در چند روز آینده آغاز می‌شود.

قلندری از اختصاص زمین برای احداث یک هزار واحد مسکونی دیگر خبر داد و افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیات اجرایی تعدادی از این واحدها را در شهرهای مختلف شروع کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز و افزایش متقاضیان واجد شرایط زمین مورد نیاز را بصورت رایگان تامین می‌کنیم، تصریح کرد: زمین برای احداث واحدهای بیشتر در شهرهای استان وجود دارد و مشکل تامین زمین برای متقاضیان بیشتر در استان اردبیل نداریم.

وی افزود : شهرداری های استان همکاری های لازم را در خصوص شروع عملیات اجرایی واحدهای اقدام ملی مسکن انجام دهند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای مسکن استان گفت : تا کنون ۱۳۲۴۵ نفر در سطح استان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نموده که از این تعداد حدود ۹۰۰۰ نفر متقاضیان حائز شرایط شناخته شده است.

حیدری افزود : اراضی شناسایی شده سطح استان ( تامین زمین ) حدود ۱۱۰۰۰ واحد که از این تعداد قرارداد ساخت ۱۱۰۰ واحد منعقد و بالغ بر ۶۷ هکتار از اراضی مذکور نیز بزودی قرارداد منعقد می شود.

ابوالفضل کوهی مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل در این جلسه با توجه به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت : در طرح اقدام ملی مسکن بعنوان اولین استان نسبت به عقد قرارداد به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال که ۵۴ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به ۴ پروژه این طرح به تعداد ۵۴۰ واحد اقدام شده است.

 

نظر شما