به همت جمعی از هنرمندان یزد:

تقدیم به مرغ سحر ایران استاد محمدرضا شجریان

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۶:۴۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۹۶۴۰
جمعی از هنرمندان شهر میراث جهانی یزد، با بازخوانی تصنیف مشهور مرغ سحر و انتشار آن به محمدرضا شجریان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزای برنا؛ "مصطفی محسن‌زاده" خواننده این اثر در نوشته ی که در اختیار خبرگزاری برنا قرار داد روایت تولید این اثر را چنین شرح می‌دهد: دوم راهنمایی بودم که شدم خواننده یه گروه موسیقی سنتی، اونجا با صدای استادشجریان آشنا شدم، اونم با تصنیف "ز دو دیده خونفشانم" در دستگاه همایون با بیتِ "به کدام ملت است این به کدام مذهب است این..." دیگه روزها رو با صدا و شعرها و نغمه های استاد میگذروندم.

محسن زاده در ادامه می‌نویسد: آوازها و گوشه ها و ظرافتهایی که از تلفیق زیبای شعر و موسیقی توسط استاد آفریده میشد حال و احوالمو خوش میکرد.

خلاصه اینکه طالب بودم و صدای استاد منو به کوچه باغهای شعر و ادبیات و عرفان برد و با خنیاگران دیگه آشنا کرد...

وی با بیان اینکه "همیشه میخواستم از استاد به خاطر لحظه های دلنشینی که در نوجوانی  برام خلق کرده بودن تشکر کنم،از ربنایی که همنشین لحظه های افطارمون بود تا هزاران نغمه ای که هر کدوم یاد ایامی بود برای خودش"، افزود: ‌‎چند سال بود که میخواستم مرغ سحر رو تو بیات اصفهان بخونم، احساس میکردم تلفیقش با شعر، سرگذشت ناگفته ی خودِ مرغ سحر رو روایت میکنه، به همین خاطر سعی کردم با حفظ ساختار اصلی، اون رو بازخوانی کنم و امید که تونسته باشم بسهم خودم ارادتم رو به استاد شجریان و دیگر مرغان سحرخوان ایران برسونم.

‌‎محسن‌زاده همچنین گفت: این روزها از شنیدن صدای استاد شجریان محرومیم و حال دلمان خوب نیست، ‌‎دعاکنید بار دگر لب به سخن باز کند "مرغ سحر" ...!

این خواننده موسیقی سنتی در ادامه از همه هنرمندان  که در تولید این اثر به همراهی پرداختندبخصوص تنظیم علی مزیدی، تقدیر و تشکر کرد.

اثر که با عنوان "تقدیم به مرغ سحر ایران، محمدرضا شجریان" منتشر گردیده است جمعی از هنرمندان برجسته کشور حضور داشته‌اند تهیه کنندگی آن بر عهده "حمیدرضا علمدار" و همچنین نویسنده و کارگردان "رقیه توکلی"، مدیر تولید "هادی آخوندی" و تدوین آن توسط "سعید سلمان" انجام گرفته و بازیگران آن "شیما میرعربشاهی" و "علیرضا گلابیگر" است.

همچنین خط این اثر توسط استاد محمود رهبران از مفاخر خط ایران و یزد و طراحی و گرافیک آن برعهده  "سعید طامهری‌زاده" بود.

درتولید موسیقی این اثر "حمیدرضا ادب" میکس و مسترینگ، "رضا تاج‌بخش "پیانو، فیروز ویسانلو "گیتار، "علیرضا دریائی" ویلون آلتو و "محمدحسین غریبی" ویلون سل، "همایون نصیری" پرکاشن همکاری داشتند.

گفتنی‌ست از دیگر عوامل این اثر "علیرضا انتظاری" فیلمبردار، "مسعود یزدی" مدیرتولید، "جمال دهقان" برنامه‌ریز ،"علیرضا مجیری" نورپرداز و "احسان فتاحی" اصلاح رنگ و نور بودند.

حجم ویدیو: ۴۹.۷۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۵۰ دانلود ویدیو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز