معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان:

سرمایه‌گذاری صنعتی در استان سمنان امسال ۱۱ درصد افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۷:۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۹۷۳۱
سرمایه‌گذاری صنعتی در استان سمنان امسال ۱۱ درصد افزایش یافت
معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: افزون بر سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان در نیمه نخست سال ۹۹ انجام شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فرامرز محبوبی روز سه شنبه به رسانه‌ها گفت: ۸۲ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال در استان سمنان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۸ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال حدود یکهزار و ۱۷۰ نفر را در استان فراهم کردند بیان کرد : از نظر تعداد صدور پروانه بهره برداری استان سمنان امسال هشت درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته دارد. 

 معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد : امسال برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

محبوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ، ۷۷۱ مجوز صنعتی در استان صادر شده است گفت: ۸۲ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۶۸۹ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند. 

وی با اشاره به فراوانی پروانه های بهره برداری صادره در بخش صنعت اظهار داشت: بیشترین پروانه های صادره از نظر تعداد مربوط به گروه های کالایی ساخت مواد و محصولات شیمیایی ، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و محصولات غذایی و آشامیدنیها و از نظر سرمایه گذاری انجام گرفته مربوط به گروه های کالایی محصولات کانی غیرفلزی ، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و ساخت مواد و محصولات شیمیایی است.

استان سمنان یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور، با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، سهم قابل توجهی در رونق چرخه اقتصادی کشور دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز