رئیس کمیته امداد کشور خبر داد:

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۹۹۵۰
ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از محور‌های کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم برای نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری برنااز کردستان، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری برای ۲۰۰ هزار شغل از سوی این نهاد برای مددجویان زیرپوشش در کشور ایجاد می‌شود.

مرتضی بختیاری امروز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: یکی از محور‌های کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم برای نیازمندان است.

بختیاری با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی، رکن اول اشتغال، بعد مسکن و سپس فرهنگ سازی روحیه کار و تلاش در میان مددجویان است، افزود: براساس ماده ۸۳ برنامه ششم، کمیته امداد باید سالانه ۷۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: بر این اساس سال ۹۶ که سال اول برنامه بود، ۱۷۰ هزار اشتغال، سال دوم برنامه ۱۴۸ هزار و سال سوم برنامه که پارسال بود ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای سال جاری ۲۰۰ هزار شغل است، اضافه کرد: در بحث اعتبارات، در مجلس دهم برای اشتغال کمیته امداد، دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۹ پیش بینی کرده بود که مجلس یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه کرد و این رقم به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

بختیاری گفت: از محل اشتغال روستایی هم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شد و اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه داریم که امیدواریم بتوانیم ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: براساس برنامه ابلاغی در طول پنج سال باید ۳۵۰ هزار اشتغال ایجاد شود که تاکنون که سال چهارم است ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده ضمن اینکه ۶۰ درصد اشتغال ایجاد شده روستایی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: یکی از راهبرد‌های اصلی ما اشتغال خانگی است چرا که بصورت میانگین ۶۴ درصد خانواده‌های تحت پوشش ما دارای سرپرست خانم هستند بنابراین وقتی سرپرست خانم باشد اگر اشتغال داخل خانه باشد شغل اصلی آن‌ها که مادر بون تحت شعاع اشتغال قرار نمی‌گیرد و اشتغال تحت شعاع مادر بودن قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار گفت: بیشترین مراجعات ما در استان هم در زمینه اشتغال و بیکاری و مشکلات معیشتی است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا حدی مشکلات مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: در این مدت که در استان حضور دارم از سه شهرستان بازدید کرده‌ام که به جز موارد قضایی، عمده مراجعات در زمینه مشکلات اقتصادی بود و تنها خواسته مراجعه کنندگان هم این است که زمینه‌ای فراهم شود چرخ زندگی‌شان بچرخد.

وی با بیان اینکه افرادی از خانواده شهدا در بحث اشتغال مشکل دارند، یادآور شد: مردم این استان با توان از آرمان‌های نظام دفاع کردند و ما نیز باید تمام همت خود را برای رفع مشکلات آنان بکار بگیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز