مدیرکل کمیته امداد لرستان:

اداره شدن ۴۸ هزار خانوار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد توسط زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۱:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۱۸۸۹
اداره شدن ۴۸  هزار خانوار لرستانی تحت پوشش کمیته امداد توسط زنان سرپرست خانوار
جاسم محمدی فارسانی گفت: از ۱۰۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان، تعداد ۴۸ هزار خانوار توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند‌‌.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛محمدی فارسانی  در جلسه با مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، ضمن اشاره به تعداد ۱۰۸ هزار خانواری کمیته امداد لرستان، ،اظهار کرد: بیش از ۴۸ هزار خانواده در استان توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند.

او افزود: مجموعه امداد با ذهنیت توانمند سازی خانواده ها در بُعدهای مادی و معنوی، در صدد است خانوارهای دارای قابلیت را پس از خودکفایی از چرخه حمایتی خارج نمایند‌ و نیازمندان جدید را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه لزوما توجه به الویت های مادی خانوارهای تحت حمایت در بحث معیشت، اشتغال، بیمه و درمان، آموزش، مسکن و ..‌‌. کافی نیست، اتصریح کرد: اگر در حوزه معنوی اقداماتی صورت نگیرد خدمات مادی نیز مورد تایید نخواهند بود.

او خاطر نشان  کرد: پیش از کرونا اقداماتی مانند آموزش های معنوی، بصیرت افزایی، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی، تربیتی، و .... در بُعد معنوی برای خانواده ها انجام می شد و در این شرایط حساس کرونایی در صدد تدوین برنامه هایی از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور برای خانواده های تحت پوشش هستیم‌

محمدی فارسانی پس از ورود به موضوع کرونا به کمک های ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به نیازمندان، توزیع بسته های مواد غذایی خشک و پرس های غذای گرم، اهدای کارت های ۵۰۰ هزار تومانی بین اصناف و نیازمندان و ... با همکاری بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

اوبیان کرد: تعداد ۱۰۵۰۰ کودک از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد لرستان هستند و اجرای طرح "هر کارمند یک حامی معنوی فرزندان" برای حمایت بیشتر از این فرزندان در سطح ادارات استان با همکاری استانداری اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با ابراز امیدواری برای مشارکت بانوان شاغل ادارات در این طرح، عنوان  کرد: یکی از چالش های جدی زنان سرپرست خانوار عدم ازدواج مجدد است که به دلایل مختلف از جمله فرهنگ غلط رایج اتفاق افتاده است.

اوگفت: حدود ۱۸ در صد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان را زنانی با رنج سنی ۱۶ تا ۳۵ سال تشکیل می دهند که باید با فرهنگسازی درست زمینه ازدواج مجدد آنها را فراهم نمود.

محمدی فارسانی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان تحت پوشش را بسیار هزینه بردار برشمرد و افزود: هم اکنون برای ۳۸۰۰ نفر از زنان تا سن ۴۹ سال حق بیمه پرداخت می شود که پس از تاریخ معین و دریافت مستمری تامین اجتماعی از چرخه حمایتی خارج خواهند شد.

او با تقدیر از صندوق امداد و ولایت برای پرداخت وام های قرض الحسنه، گفت: توجه به خانواده های زندانیان و حمایت از آنها نیز موضوع مهمی است که توسط کمیته امداد اجرا شده است.

محمدی فارسانی  ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: با توجه به بحث فرزندپروری برای زنان که بسیار مورد تاکید است کمیته امداد در حوزه اشتغال خرد و مشاغل خانگی برای این دسته از افراد حرکت می کند.

این مسئول  در پایان به امتیازات برای کارفرمایان که با کمیته امداد همکاری می کنند از جمله پرداخت وام و .‌‌‌.‌. اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز