عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

توسعه جوامع از راه دانش و دانشگاه ممکن می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۹:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۱۹۷۰
توسعه جوامع  از راه دانش و دانشگاه ممکن می شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه کردستان گفت: توسعه جوامع از راه دانش و تربیت نیروی علمی ممکن است و دانشگاه کردستان نیز می تواند محرک توسعه استان باشد و من نیز با همین عقیده به عنوان نماینده مردم پیگیر توسعه علمی در کردستان هستم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  شیوا قاسمی پور با ابراز خوشحالی از حضوردر جمع علمی مدیران و نیروهای علمی دانشگاه کردستان، گفت: علاقمندم که فعالیت نمایندگی من و پیگیری مطالبات استان بر اساس اسناد علمی و مستند به آرای متخصصین باشد و امیدوارم دانشگاه کردستان در زمینه تولید علمی مطالبات توسعه در استان کردستان یاریگر نمایندگان استان باشد.

نماینده مریوان و سروآباد، توجه به دو حوزه آموزش و بهداشت را از عقاید مقدماتی خود برای توسعه استان عنوان کرد و گفت: من آماده ام به صورت همه جانبه و کلان نگری از منافع استان دفاع کنم، اما اگر می خواهیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم، لازم است طرح مسائل کردستان زیر چتر مسائل ملی کشور مطرح شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم ناشی از تحریم ها و مضاعف بودن آن در کردستان بواسطه توسعه نیافتگی، اظهارداشت: متاسفانه عموم مردم از ما مطالبات کوچک و حداقلی دارند، در حالی که مطالبه گری باید در سطح کلان، استان شمول و بر اساس روش علمی و با زبان منطق باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عدم توسعه مناسب رشته های آموزشی در مقطع دکترا در دانشگاهکردستان، ابراز تاسف کرد که استانی چون همدان 130 رشته داشته باشد، اما سهم کردستان حداقل باشد. او از جمله تاکید کرد که شخصا راه اندازی رشته زبان انگلیسی در مقطع دکترا را با توجه به سابقه  ۴۴ ساله این رشته در دانشگاه کردستان به عنوان مطالبه دانشگاهیان کردستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

قاسمی پور همچنین ضرورت توجه به مسائل پژوهشی در حوزه تالاب زریبار را مهم ارزیابی کرد و گفت: زریبار هویت مردم کردستان است و نباید از آن غافل شد.

وی از مدیریت دانشگاه کردستان خواست تا نیازهای این دانشگاه و قشر دانشگاهیان را به صورت مستند در اختیار وی قرار دهند تا از طریق مجلس و وزارت علوم پیگیری کند.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه کردستان نیازهای این دانشگاه را مطرح کردند که از جمله آنها می توان به ضرورت توسعه رشته های تحصیلی در مقطع دکترا، اختصاص ردیف بودجه برای مسائل پژوهشی دریاچه زریبار، افزایش اعتبارات دانشگاه با توجه به تورم موجود، توسعه زیر ساختها، حذف بومی گزینی، افزایش نقش دانشگاه و مدیران دانشگاهی در تصمیم گیری های مدیریتی و توسعه استان، اشتغالزایی جوانان براساس فن آموزی، ارتقای رشته زبان و ادبیات کردی  در سطح تحصیلات تکمیلی و همکاری برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز