مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی مطرح کرد

برنامه‌ریزی دشمن برای توزیع اسلحه قاچاق بین مردم

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۰:۳۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۲۵۴۸
مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها توان اقدام نظامی ندارند و همه ظرفیت خود را روی حوادث اجتماعی ایران متمرکز کرده‌اند، گفت: جنگ اقتصادی اثر بیشتر و درگیری گسترده‌تری دارد و از پوشک بچه در گهواره و داروی پیرمرد را درگیر می‌کند.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی در گردهمایی مدیران مدارس مشهد با اشاره به جنگ اقتصادی ایران و آمریکا در شرایط فعلی کشور، گفت: آمریکایی‌ها هرچه داشتند و نداشتند به میدان آوردند و مجموعه آن این شد که توافق‌های بین‌المللی را زیر پا بگذارند و تحریم‌هایی را خارج از ضوابط به ما تحمیل کنند و ما در تحریم سخت قرار گرفتیم و منتظر از پادرآمدن ایران بودند.

او با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای بردن ایران پای میز مذاکرات جدید بود، اظهار کرد: ترامپ آخرین نفس‌هایش را در کاخ سفید می‌کشد، اما ما پای مذاکره جدید نرفتیم؛ ما تحریم شدیم، اما از مادر و کشور و اعتباراتمان دفاع کردیم و بنابراین چیزی را از دست ندادیم.

او به تلاش شکست‌خورده اوباما برای ازپادرآوردن بشار اسد اشاره کرد و با یادآوری مقوله «رفتار محکم» به‌عنوان یکی از ترفندهای آمریکایی‌ها، گفت: سخن آن‌ها این است که «من اگر محکم رفتار کردم، رئیس‌جمهور بعدی ایران را سر میز مذاکره می‌آورم!» اما زهی خیال باطل! عده‌ای می‌گویند اگر ترامپ رأی نیاورد، در ۱۰یا ۱۵روز آخر ضربه سختی به ایران می‌زند و ایران باید جواب رئیس‌جمهور بعدی را بدهد.

او در تحلیل اقدامات غیرنظامی آمریکایی‌ها علیه ایران، ادامه داد: آمریکایی‌ها ظرفیت پاسخ ایران بعد از اقدام اولیه خود را ندارند؛ آن‌ها توانشان را روی حوادث اجتماعی ایران مانند گرانی بنزین گذاشته‌اند و روی این مسائل شرط‌بندی می‌کنند و با وجود اینکه همه ظرفیتشان را به‌میدان آورده‌اند، اما دستان قوی ارگان‌های کشور و مردم فهیم اجازه ایجاد مشکلی را نداده است.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی تمرکز بر افغانستان و ناامن‌کردن تکیه‌گاه امنیتی ایران را اولین اقدام از مجموعه اقدامات امنیتی علیه ایران دانست و با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در طول سال‌های گذشته نتوانسته‌اند حتی یک محموله موفق وارد کشور کنند، گفت: معتقد بودیم باید بین مرزهای ما دیوار کشیده شود؛ طی سال‌های اخیر این دیوار فرضی ایجاد شده است و تا ۷۰ کیلومتری اگر دشمن سرفه کند، ما متوجه می‌شویم و اجازه ناامنی به دشمن را نمی‌دهیم.

مشاور وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت امارات برای تبادلات ایران گفت: آن‌ها می‌خواهند در این زمینه مشکل ایجاد کنند و قصد دارند در حوزه جنوبی کشور ناامنی سیاسی به‌وجود آورند.

او همچنین درباره جنگ ارمنستان گفت: آن‌ها می‌خواهند در همسایگی ما مشکل درست کنند، اما ما مدیریت می‌کنیم.

این مقام امنیتی در ادامه درباره مسائل داخلی کشور نیز بیان کرد: وقتی کشوری جنگ اقتصادی دارد، سوءمدیریت و فساد اقتصادی هم در آن زیاد است.

او از ترفندهای مختلف دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور خبر داد و گفت: قصد دارند حادثه‌ای مشابه سال۸۸ رقم بزنند و به هر بهانه‌ای اعصاب مردم را به‌هم بریزند.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی بیان کرد: لبنانی‌ها یک جاسوس را گرفتند که قصد ایجاد نفاق میان ایران و عراق را داشت؛ دشمن امسال هم دارد کاری می‌کند تا مردم را کف خیابان بیاورد تا 2حادثه را دامن بزند. دشمن قصد خشن‌کردن معادلات داخلی ایران را دارد. آن‌ها می‌گویند با توزیع اسلحه قاچاق بین مردم باید معادلات کف خیابان در شهرهای بزرگ را خشن کنیم.

این مقام امنیتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود فساد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه، گفت: کم‌مسئله‌ترین قشری که در سراسر کشور با آن‌ها مواجه هستیم، جامعه معلمان هستند. ما خوشحالیم که بخش و قشر فرهنگیان ما فقط معلم نیستند، بلکه قبل از آن مربی خود هستند که اگر این نبود باید شاهد مشکلات بسیاری می‌بودیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز