کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور کجاست؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۰:۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۲۵۵۱
کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور کجاست؟
رییس فدراسیون هندبال گفت: از مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تقاضا دارم اجازه ندهند چراغ هندبال این استان و سبزوار خاموش شود، زیرا این استان کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا پاکدل  در مجمع انتخابی هیئت هندبال خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی ریشه در هندبال کشور دارد و امکان نداشته که نامی از مشهد و سبزوار در کنار نام هندبال قرار نگیرد. خراسان همواره در هندبال کشور نقش داشته و همیشه ملی‌پوش، مربی و داور تراز اول در کشور داشته‌ و تیم‌هایش جزو مدعیان قهرمانی در لیگ‌های ایران بوده‌اند. هر زمان که هندبال خراسان رضوی قوی بوده، تیم ملی هندبال نیز قدرت داشته است.

وی افزود: دوست داشتم که یک تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر کشور حضور داشته باشد و حتی تا یک هفته به آغاز لیگ تلاش کردیم که حداقل یک تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر حضور یابد، اما این اتفاق عملی نشد و از این بابت متاسفم. علی شعبان‌پور مدتی در سبزوار تلاش کرد سربداران را حفظ کند، اما حریف مشکلات مالی نشد.

رییس فدراسیون هندبال خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تنها نقطه‌ روشن هندبال خراسان رضوی تیم بانوان اشتادسازه مشهد است که با کمک اصغر سهمی فعال است. باید به مرور زمان با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برای هندبال خراسان پشتوانه‌سازی کنیم.

پاکدل خطاب به علیزاده، رییس جدید هیات هندبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچه سریع‌تر باید نواب رییس هیات هندبال استان را با هماهنگی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی مشخص کنید. قطعا باید از ظرفیت و مشاوره جامعه و پیشکسوتان هندبال خراسان استفاده کنید. انتظار داریم یک هیات رئیسه قوی در هیات هندبال خراسان رضوی تشکیل شده و مشکلات هندبال استان را حل کنید.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته که بازی‌های لیگ برتر را تماشا می‌کردم، در هر تیم، دو تا سه بازیکن خراسانی و مشهدی حضور داشتند. چهار بازیکن شاخص تیم ملی جوانان نیز خراسانی هستند. حیف است که این ظرفیت در خراسان رضوی وجود داشته باشد اما این استان در لیگ برتر کشور فاقد تیم باشد. شرایط اقتصادی کشور سخت است و اسپانسرها به سختی به ورزش و به خصوص هندبال رو می‌آورند اما باید هیات هندبال خراسان رضوی تمام همت خود را به کار گیرد و با وفاق و همدلی برای حضور در لیگ برتر تلاش کند.

رییس فدراسیون هندبال خراسان رضوی ضمن اشاره به موضوعات آموزش در این رشته ورزشی تاکید کرد: چندین مدرس خوب در حوزه مربی‌گری و داوری در خراسان رضوی حضور دارند و باید تلاش شود که از این ظرفیت نیز استفاده شود.

پاکدل عنوان کرد: پشتوانه‌سازی یکی از نیازهای ضروری خراسان رضوی است. از مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و شعبان پور تقاضا دارم اجازه ندهند چراغ هندبال سبزوار خاموش شود. سبزوار کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور است. درست است که در سال جاری در لیگ برتر تیم ندارد، اما نباید هندبال این شهرستان رها شود. تجربه نشان داده شهرستانی که یک سال در لیگ برتر تیم نداشته باشد، هندبال را به مرور به فراموشی می‌سپرد.

وی گفت: البته جای خوشحالی دارد که به غیر از شهرهای مشهد و سبزوار، هندبال در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی فعال است. تربت‌جام در رده‌ نونهالان تیم موفقی دارد. ضمن توجه به تمام شهرهای فعال و افزودن سایر شهرهای استان، نباید اجازه دهید هندبال در شهرستان‌هایی که دارای ریشه هستند، تهدید شود. هندبال در رده‌های مختلف بانوان نیز نباید رها شود. مشهد در سال گذشته دو تیم داشت که یکی از آنان در اواسط لیگ انصراف داد. رده‌های پایه هندبال خراسان به لطف مربیان خوب همیشه فعال بوده است.

پاکدل در خصوص مطالبه اعضاء مجمع نسبت به فراهم شدن سالن اختصاصی برای هندبال مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: از مدیرکل ورزش‌وجوانان تقاضای همکاری دارم، ضمنا در هرجایی که نیاز است فدراسیون هندبال ورود کرده و با وزارتخانه و یا استاندار صحبت می‌کنم. بعید می‌دانم هیات هندبال استان هم از پس قیمت کارشناسی سالن برآید. از پیشنهاد اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی مبنی بر این که سالن به هیات هندبال واگذار شده و فقط مختص همین رشته باشد، نیز استقبال می‌کنم. رییس هیات هم می‌تواند هزینه‌های ماهیانه آن را تامین کند. خراسان رضوی و مشهد آنقدر ظرفیت دارند که سالن هیات هندبال استان خالی نماند.

وی اضافه کرد: با اعتبارات فدراسیون هندبال و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی قطعا چرخ هندبال این استان نخواهد چرخید. باید اعتبارات را مدیریت کرده و اسپانسر جذب کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز