صدور مجوز بازگشایی رواق امام خمینی(ره)، ‌دارالهدایه، ‌دارالحکمه و ‌مسجد گوهرشاد

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۶:۰۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳۵
صدور مجوز بازگشایی رواق امام خمینی(ره)، ‌دارالهدایه، ‌دارالحکمه و ‌مسجد گوهرشاد
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: مجوز بازگشایی رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالهدایه، رواق دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد توکلی به بیان اقدامات معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی(ع) در دهه پایانی ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: عملیات خدمت‌رسانی به زائران در ماه صفر، نسبت به ماه محرم بسیار حجیم‌تر و گسترده‌تر است از همین رو برای ارائه خدمات باکیفیت به زائران، از خدام حرم مطهر رضوی برای حضور کشیک خدمتی فوق‌العاده دعوت به‌عمل آمده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و برودت‌ هوا، مراسم‌های عزاداری که در صحن جامع رضوی برگزار می‌شد به رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر منتقل شد و هر شب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این مراسم با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزود: همچنین هیئات مذهبی که از شورای هیئات استان مجوز دریافت کرده‌اند با مراجعه به دفتر هیئات در حرم مطهر، مجوز عزاداری دریافت می‌کنند و می‌توانند در سطح اماکن متبرکه حرم مطهر به سینه‌زنی و عزاداری بپردازند.

وی اضافه کرد: با توجه به دغدغه تولیت آستان قدس رضوی نسبت به نزدیک شدن فصل سرما، طی رایزنی‌های صورت‌گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا و طی تفاهم‌نامه دوجانبه به‌شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مجوز بازگشایی رواق امام خمینی(ره)، رواق دارالهدایه، رواق دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد صادر شد و اکنون این رواق‌ها برای ارائه خدمات به زائران باز است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از بازگشایی بخشی از مسیر مضجع منور امام رئوف حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) خبر داد و گفت: زائران و مجاوران می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی از مسیر صحن آزادی به رواق دارالسعاده و از مسیر مسجد گوهرشاد به بالاسر حضرت، مشرف شوند و از فضایی نزدیک‌ امام مهربانی‌ها را زیارت کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: برای این منظور مسیری برای تردد زائران نرده‌گذاری شده است و زائران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نظارت خدام به‌سمت ضریح مطهر هدایت می‌شوند.

توکلی بازگشایی روضه منوره را با تأیید وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این بازگشایی به‌صورت دقیق اجرایی می‌شود.

توکلی در ادامه به نصب دستگاه‌های ضدعفونی در ورودی‌‌های حرم مطهر و ورودی‌های رواق اشاره کرد و افزود: در مسیرهای ورودی به‌سمت روضه منوره خادمین سلامت با محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک در خدمت زائران هستند و دستگاه‌های هواساز به‌طور شبانه‌روزی فعال هستند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، در ادامه راجع به اجرای مراسم سوگواری ویژه شهادت حضرت امن الحجج امام رضا(ع) تصریح کرد: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم همانند مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا به‌صورت محدود با حضور 80 نفر از خدمه و خدام در صحن انقلاب حرم مطهر  بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

توکلی برگزاری مراسم شام غریبان شب شهادت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع بیماری کرونا این برنامه نیز به‌صورت محدود و با حضور 400 نفر از خدمه 6 کشیک برگزار می‌شود که ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب، به رعایت ضوابط بهداشتی نیز توجه ویژه خواهد شد

 

نظر شما