تعامل مجلس با دولت به معنای کوتاه آمدن از وظیفه نظارتی نیست

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۰:۳۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵۶
تعامل مجلس با دولت به معنای کوتاه آمدن از وظیفه نظارتی نیست
نماینده مردم یزد و اشکذر با مناسب خواندن ترکیب اعضا مجلس شورای اسلامی استان گفت: مجلس به دنبال تعامل با دولت در راستای توسعه بیش از پیش کشور است و این به معنای کوتاه آمدن از وظایف نظارتی این نهاد قانوگذار نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد، با اشاره به شروع فعالیت رسمی مجلس یازدهم با شعار «مردم‌داری و کارآمدی»، اظهار کرد: در ین دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد ترکیب مناسبی از نمایندگان با سوابق مختلف اجرایی در سطوح مختلف دولتی و دانشگاهی هستیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حصول دستاوردهای بزرگ توسط مجلس برای ملت ایران اسلامی، افزود: مجلس به دنبال تعامل با دولت در راستای توسعه بیش از پیش کشور است و این به معنای کوتاه آمدن از وظایف نظارتی این نهاد قانوگذار نیست.

رئیس کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت آحاد مردم در حوزه‌های مختلف لازمه توسعه همه جانبه‌ست، عنوان کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ تاکنون مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی را به دولت تحمیل کرده است.

جوکار با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه مقابله باشیوع کرونا ، تصریح کرد: کمک‌های مردمی در راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و تهیه بسته‌های معیشتی، نماد ارزش‌های انقلابی برای مدیریت شرایط بحرانی نظیر شیوع کروناست.

این نماینده مجلس با بیان تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در استان، تصریح کرد: این افزایش ظرفیت در تولید ماسک، لباس گان پزشکی و مواد ضدعفونی کننده، همگی دستاورد بزرگ مشارکت مردمی از جنس دفاع مقدس است.

حمایت از صنایع  های‌تک لازمه مدیریت اشتغال در بحران کرونا

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات ایجاد شده در حوزه اشتغال، ناشی از شیوع کرونا  از افزایش دو برابری آمار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان یزد خبر داد.

جوکار همچنین گفت:  در حال حاضر سهم اشتغال استان یزد در حوزه خدمات ۴۸ درصد، صنعت ۴۴ درصد و در حوزه کشاورزی هشت درصد است.

وی ادامه داد: حمایت از مشاغلی نظیر صنایع های‌تک لازمه مدیریت حوزه اشتغال استان در بحران کروناست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در این استان، تصریح کرد: توسعه نساجی از جمله اقدامات در دستور کار مجمع نمایندگان برای افزایش تولید ملی و توسعه اقتصادی استان یزد در این حوزه است.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت نخبگان بومی در مناطق مختلف از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار جدی نمایندگان مجلس یازدهم است، گفت: به منظور شناسایی کامل مشکلات و ظرفیت‌های توسعه ای ۱۷ کارگروه تخصصی در یزد راه‌اندازی می‌شود.

تصویب اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون مربوطه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح قانون انتخابات شوراها، اصلاح تقسیمات کشوری، طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و مدیریت جامع شهری، از جمله شاخص‌ترین اقدامات انجام شده و در دستور کار این کمیسیون در مجلس یازدهم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس، اصلاح کارکرد شوراها و تقویت سلامت آنها را مهمترین هدف طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا دانست و بیان کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تهیه و در کمیسیون نیز تصویب شده است.

 جوکار در ادامه ضمن گلایه از وجود ۷۰۰ طرح نیمه تمام در استان یزد، گفت: دولت به تنهایی توانایی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را ندارد و ورود بخش خصوص در این حوزه ضروری است.

وی البته با بیان اینکه کلنگ‌زنی توسط مسئولان هیچ تضمینی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نداشته است، افزود: متأسفانه برخی از مسئولان کشور دچار بیماری کلنگ زنی و افتتاح نارس شدند.

خط دوم انتقال آب دوباره به جریان افتاد

جوکار در ادامه بحث آب را راهبردی‌ترین مسئله استان یزد عنوان کرد و افزود: خط دوم انتقال آب به استان یزد که طی چند سال اخیر تعطیل شده بود، دوباره به جریان افتاده و در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی تأمین اعتبار ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیاردی را برآورد کلی هزینه انتقال آب از سد خرسان دانست و خاطرنشان کرد: درآمدهای موسسه کوثر و دریافت سهم مسئولیت اجتماعی معادن به عنوان منابع تأمین اعتبار برآورد هزینه انتقال آب در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان این‌که ظرفیت خط دوم انتقال آب ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال است، گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان با ظرفیت ۲۵۰ میلیون مترمکعب، هنوز قطعی نشده است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدیریت توزیع آب در شهر یزد، افزود: متأسفانه عدالت در بحث توزیع آب شرب از نظر کیفیت و فشار، در مناطق مختلف شهر یزد رعایت نشده و این موضوع باید هرچه سریعتر دردستور کار جدی مسئولان مرتبط قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت‌های معدنی همزمان با حفظ ظریت محیط زیست باشد

وی با اشاره به ظرفیت متعدد یزد خاطرنشان کرد: این استان به واسطه برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص می‌‌تواند بارانداز تمام کشور باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس ایجاد ارزش افزوده در حوزه معدنی و فولادسازی را ضروری دانست و تأکید کرد: همزمان با استفاده بهینه از ظرفیت‌های معدنی، حراست از ظرفیت‌های محیطی زیستی هم باید در اولویت اول استان و مدیران ارشد این حوزه قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز