راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم در شهر مشهد

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۳۳۱۲
راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم در شهر مشهد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در نشست خبری با موضوعیت دهه وقف گفت:دهه وقف از 24 مهر تا 3 آبان می باشد و ما در این دهه فعالیت های گسترده ای همچون گذشته انجام خواهیم داد و 56 ایستکاه با موضوع همه واقف باشیم در شهرستان مشهد راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،حجت الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: در این دهه تجلیل از فعالین عرصه وقف با حضورت متولیان و واقفین به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور انجام خواهد شد و در این تجلیل از گروه های مختلف حضور خواهند داشت.

احمدزاده تصریح کرد: توزیع 14000 بسته حمایتی را در این دهه با  عنوان طرح احسان ماندگار برای خانواده های نیازمند با ارزش ریالی هر بسته 250 هزار تومان را خواهیم داشت و همچنین 13 نمایشگاه تخصصی وقف در سراسر استان و سلسله پوسترهایی را در بقاع متبرکه با محوریت وقف خواهیم داشت  و مستندات و تیزرهای از موقوفات تهیه شده که در رسانه ملی و تلویزیون های شهری پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خرسان رضوی افزود:17 پروژه عمرانی در شهرستان های استان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد و همچنین 15 نفر روحانی مبلغ در دهه آخر صفر اعزام خواهند شد و 8 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و عطر افشانی و غبارروبی این بقاع را خواهیم داشت.

محمد احمدزاده در مورد گزارش اداره اوقاف از سال گذشته گفت: 26020 موقوفه در سطح استان وجود دارد که در سال گذشته 220 موقوفه و از ابتدای امسال 92 موقوفه جدید به این موقوفات به ارزش ریالی 750 میلیارد ریال اضافه شده است.

وی درمورد حوزه عمرانی و سرمایه گذاری موقوفات تصریح کرد:1350 کیلو وات نیرو گاه خورشیدی احداث و در مدار قرار گرفته است و باعث اشتغال 6750 نفر/روز شده است و در دهه وقف 650 کیلو وات نیروگاه خورشیدی قابل بهره برداری است که در دهه وقف افتتاح خواهند شد.

محمد احمدزاده در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مسجد  هفت درب گفت: طرح طاش طرح هویت زداست که فقط به ظاهر لغو شده است ولی در اصل این طرح در حال اجراست و برای مسجد هفت درب جلسه ای در 11 شهریور ماه  در دادگاه با حضور مشاورفنی طرح طاش برگزار شده و  به شهرداری اعلام شد ضرورتی برای تخریب وجود ندارد و در 11 مهر ماه پس از اعلام نظر کتبی مشاور فنی طرح  به صورت تلفنی به آقای نعمتی موضوع را اطلاع دادیم که ضرورتی برای تخریب دیده نشده است و به صورت کتبی 12 مهر این موضوع را ابلاغ کردیم اما متاسفانه این مسجد تخریب شد و خلاف شرع صورت گرفت و پس از تخریب  موضوع را به دادگستری اطلاع دادیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز