فرمانده انتظامی یزد خبر داد:

۶ ماهه نخست سال ۹۹، رسیدگی به ‌هزار پرونده جرایم فضای مجازی در ۶ ماه نخست امسال

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۶:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۳۳۶۲
۶ ماهه نخست سال ۹۹،
رسیدگی به ‌هزار پرونده جرایم فضای مجازی در ۶ ماه نخست امسال
فرمانده انتظامی یزد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ماموران فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان به درخواست مردم و با همکاری آنها به هزار فقره پرونده جرایم مربوط به فضای مجازی رسیدگی کردند و متخلفان مطابق مقررات به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد" فرمانده نیروی انتظامی استان یزد روز چهارشنبه  در آستانه هفته نیروی انتظامی( ۲۷ مهر تا سوم آبان ماه)  در نشست برخط( آنلاین) با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۷ درصد آن مربوط به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی است که هوشیاری بیشتر شهروندان در این مورد ضروری است.

وی با اشاره به همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی و واحدهای تخصصی پلیس برای پیشگیری از وقوع هر نوع تخلف به خصوص در فضای مجازی به اهمیت سواد رسانه ای و تماس با پلیس ۱۱۰ در ارتباط با موارد مشکوک از سوی آنها تاکید کرد.

فرمانده انتظامی یزد در ادامه به فعالیت این نهاد در مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۲۶ تن انواع موادمخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد و ۲۹ باند اصلی مواد افیونی نیز متلاشی شد و یک هزار و ۱۵۰ متهم هم دستگیر شدند.

به گفته بهدانی‌فرد، در سال‌جاری با تلاش ماموران و همکاری مردم ۲۲ باند سرقت منزل و مغازه‌ نیز متلاشی و  ۶۲ متهم  هم دستگیر شدند که هوشیاری مردم و همکاری با پلیس برای پیشگیری از این نوع تخلف ضروری است .

فرمانده انتظامی یزد در مورد  تصادف در استان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۹ تعداد تصادف فوتی درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد و تعداد تصادف منجر به فوت برون شهری هم  ۲۵ درصد کاهش داشته است.

بهدانی‌فرد در ادامه به اهمیت فعالیت پلیس امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت ۵۷۵ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش دارد و  ۴۸۶ متهم نیز دستگیر شدند.

وی در مورد احتکار کالا به خصوص در ارتباط با لوازم بهداشتی، پزشکی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک هم گفت: امسال ۴۳۹ هزار میلیارد ریال کالای احتکار شده کشف و تعدادی متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی یزد با اشاره به دستگیری ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان خارجی غیرمجاز در استان اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ هزار اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در استان حضور دارند که ۸۵ هزار نفر آنها غیرمجاز هستند و با افراد غیرمجاز که برای کار و یا از استان‌های دیگر وارد یزد شوند، طبق قانون با آنها برخورد می شود.

بهدانی‌فر در ادامه اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته نیروی انتظامی  ۱۲۴ برنامه محوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان پیش بینی شده که ۹۰ درصد آن مربوط به حوزه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است .

وی اهم این برنامه ها را صبحگاه مشترک، غبارروبی گلزار شهدا،  دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، تجلیل از کارکنان نیروی انتظامی و  کلنگ‌زنی مرکز آموزش سربازی ذکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز