مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۳۸۸۹
نگارگری می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه نگارگری شرح فراق گفت: آثار هنرمندان نگارگری، می تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جعفر مروارید با اشاره به ماندگاری آثار هنری افزود: هنرمندان با تولید آثار خود، راه و مکتبی را تاسیس می کنند که سالها ماندگار می شود و گسترش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه آثار بسیار خوبی را امروز در این نمایشگاه شاهد بودیم، گفت: ما همیشه این فکر را می کنیم که چگونه ایده فرهنگی و دینی، یا یک سنت کهن را  برای جوان امروز معنا دار کنیم؟

 چگونه می شود، از ابزار هنر و زیبایی شناسی که یک مسئله درونی است، به یک توافق و همبستگی درباره مفاهیم و یک هویت واحد، در سپهر عمومی، دست پیدا کنیم؟ این مهم تنها با زبان هنر به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر آنکه در این نمایشگاه، شاهد توافق حول مفهوم امام رضا(ع)، معراج پیامبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) بودیم، افزود: صورتبندی زیبایی شناسانه  این مفاهیم، به خوبی و به شکل متکثر در دستان هنرمندانی که آثارشان به نمایش گذاشته شد مشاهده می شد.

وی بیان داشت: به عقیده من، این نمایشگاه یک دانشگاه معنویت برای جوانان و نوجوانان مشهدی در تراز ملی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ضمن قدردانی از فعالیت های انجمن هنرهای تجسمی استان اظهار داشت: امیدواریم با همراهی این انجمن، استعداد های جوان را شناسایی و  حمایت کنیم.

وی با تشکر از آستان قدس رضوی و مدیریت نگارخانه رضوان مشهد در برپایی این نمایشگاه، گفت:  امیدواریم این  همکاری ها ادامه پیدا کند و شاهد به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان بسیاری در این مجموعه باشیم.

در پایان این بازدید، از هنرمندان حاضر در نمایشگاه تقدیر به عمل آمد و این نمایشگاه که از 18 مهرماه آغاز به کار کرده بود به کار خود پایان داد.

 

نظر شما