مدیرکل انتقال خون البرز:

بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۴۴۱۳
بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کنند
مدیرکل انتقال خون البرز از بهبودیافتگان کووید ۱9 در این استان خواست برای کمک به بهبودی دیگر مبتلایان کرونا پلاسما اهدا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، میرمحمدعلی حسینی اظهار کرد : باتوجه به موج سوم  و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، پلاسما بیشتری برای بهبود بیماران نیاز است و انتقال خون البرز خواستار همکاری بیشتر بهبود یافتگان برای اهدای پلاسما است.

وی اضافه کرد: بهبود یافتگان کووید ۱۹ که مدت زمان ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد می توانند برای اهدای پلاسما و کمک به همنوعان بیمار خود به مراکز خونگیری اداره کل انتقال خون البرز مراجعه کنند.

حسینی خاطرنشان کرد که پلاسمای بهبود یافتگان از این بیماری دارای آنتی بادی است که در درمان دیگر بیماران کرونایی که اکنون فرآیند درمان را طی می کنند ، تاثیر بسیاری دارد  و  می تواند نجات بخش جان این بیماران باشد.

مدیر کل انتقال خون البرز بیان داشت: داشتن سلامت کامل، میانگین سنی بین ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلو گرم از دیگر شرایط بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما  است.

حسینی گفت: در طرح پلاسما ،  آزمایشات لازم‌ بر روی پلاسما های اهدایی انجام می گیرد و پس از مشخص شدن گروه های خونی و کنترل سلامت،  پلاسما ها طبق درخواست بیمارستان ها ارسال می شود.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: : انتظار داریم بهبود یافتگان کووید۱۹ با اهدای پلاسما در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار البرز برای نجات جان بیماران نیازمند به خون، اهدای خون را همواره در برنامه های زندگی خود قرار داده اند و بدون هیچ چشمداشتی مشارکت در این امر خداپسندانه را جزو نیاز جامعه می دانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز