بحران کرونا در کردستان / فاجعه در راه است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۱:۰۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۴۴۳۴
بحران کرونا در کردستان / فاجعه در راه است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه وضعیت کردستان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود گفت: درصورت بی اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  ابراهیم قادری اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا که از اواخر شهریور ماه شروع و هر لحظه وسیع‌تر می‌شود،  متاسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.

 وی افزود: درصورت بی اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:  از ۱۰  روز آینده وضعیت وخیم خواهد شد مگر اینکه سریعا رعایت مسایل بهداشتی تشدید و مهمانی‌های خانوادگی تعطیل شوند.

دکتر قادری  تاکید کرد: حضور در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت، مرگ بار و باعث ابتلای فرد و خانواده‌ها به کرونا خواهد شد.

وی ادامه داد:  از همه مسولان، مردم و اصناف خواهش می‌کنیم رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه ها و همچنین در خانواده ها جدی بگیرند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها درگیر هستند، امکان خدمت رسانی را به حداقل می‌رساند.

دکتر قادری بیان کرد: استان کردستان  به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم نیاز دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه  هم اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را شروع کرد چراکه ممکن است فردا دیگر دیر باشد، افزود:  افراد دارای علایم باید خود را مبتلا به کرونا فرض کنند و ضمن استراحت کامل که می‌تواند نجاتبخش باشد، به پزشک مراجعه کنند و از حضور در مهمانی‌ها خودداری و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز