دهیاری‌های کردستان ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مالی دریافت کردند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۲:۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۴۴۸۸
دهیاری‌های کردستان ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مالی دریافت کردند
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: دهیاری های مستقر در روستاهای این استان نیمه نخست امسال در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال کمک هزینه و اعتبار عمرانی و جاری از منابع دولتی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، ابراهیم شریف‌پور اظهار داشت: این میزان کمک از ۲ محل اعتباری شامل ۲۷ میلیارد ریال از محل تبصره ۲ مادنه ۳۹ قانون بودجه و ۱۵۳ میلیارد ریال نیز از محل درآمد مالیات ارزش افزوده تامین و در اختیار آنها قرار داده شد.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار بر اساس جمعیت روستاها در بین دهیاری‌های استان توزیع شده است، یادآور شد: ، سنندج، سقز و دیواندره بیشترین میزان این کمک‌ها را دریافت کردند.

شریف‌پور افزود: این کمک‌ها به صورت ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی بین یک هزار و ۲۱۲ دهیاری فعال استان برای اجرای بیش از ۵۰۰ طرح عمرانی از جمله بهسازی معابر، اجرای شبکه فاضلاب، لوله کشی و اجرای طرح هادی روستایی توزیع شده است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز