مدیر بهداشت ملایر:

آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی به بالاترین حد خود رسیده است

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۵:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۵۱۱۹
آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی به بالاترین حد خود رسیده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در طی روزهای گذشته از ماه مهر، آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر به بالاترین حد خود رسیده و این شهرستان هم اکنون در وضعیت پیک خطرناک کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن ترکاشوند در ستاد شهرستانی کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در ملایر گفت: تا پایان هفته گذشته ۱۱۰ مورد بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های این شهرستان داشتیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ملایر قرمز رو به وخیم است و هشدارها جدی است، خاطرنشان کرد: تیر و مرداد امسال بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را داشتیم که در مهرماه و در پیک سوم به بالاترین حد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اثربخش بودن بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها گفت: با اقدامات انجام شده در هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مردم از ماسک افزایش یافت و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته قبل امیدوار کننده شده است.

ترکاشوند، برگزاری تجمعات و عروسی‌ها را در روزها و هفته‌های آتی نگران‌کننده خواند و افزود: در این زمینه باید تدابیر جدی اندیشیده شود تا بتوانیم از این پیک خطرناک نیز عبور کنیم.

دادستان ملایر نیز ضمن مکلف کردن شهرداری ملایر برای اعمال محدودیت‌های قانونی در آرامستان بهشت هاجر و مستقر کردن نیروهای مورد نیاز در این مکان، تاکید کرد: تمامی قوانین و دستورات مرتبط با ماه محرم و صفر همچنان برقرار است و با برگزاری عروسی‌ها به شدت برخورد و مقررات قانونی همچنان به قوت خود باقی است.

 

نظر شما