بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌بخشی به منظور جبران کاستی‌ سرانه‌های ورزشی

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۰:۳۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۶۷۶۶
بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌بخشی به منظور جبران کاستی‌ سرانه‌های ورزشی
رئیس شورای شهر مشهد گفت: رویکرد تعامل و هم‌افزایی شورای پنجم میتواند در بحث بهره‌گیری مشترک از ظرفیت‌ها و امکانات مجموعه‌های مختلف، بویژه زیرساخت‌های حوزه ورزشی نیز حاکم شود تا بتوان به نیازهای متقابل پاسخگویی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا حیدری در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، ضمن تبریک هفته ورزش و تربیت بدنی، اظهارکرد: یکی از ماموریت‌های اصلی مدیریت شهری توجه ورزش همگانی است ولی در عین حال سعی کردیم به منظور تقویت هویت شهری و الگوسازی برای جوانان و ایجاد تعلق خاطر نسبت به شهر، از ورزش قهرمانی نیز حمایت کنیم چراکه این اقدام در کنار ایجاد نشاط و شادابی عمومی، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات اداره کل ورزش و جوانان، گفت: شرایط نامناسب اقتصادی و محدود شدن منابع مالی مشکلات زیادی را برای حوزه تربیت بدنی استان ایجاد کرده ولی با این وجود شرایط خوبی را در خراسان رضوی شاهد هستیم.

حیدری با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف یکی از سیاست‌های شاخص و اصلی شورای پنجم شهر مشهد بوده که تکیه بر این نگاه، دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای برای شهر مشهد داشته است، افزود: این رویکرد میتواند در بحث بهره‌گیری مشترک از ظرفیت‌ها و امکانات مجموعه‌های مختلف حاکم شود؛ یکی از این ظرفیت‌ها، سالن‌ها و فضاهای ورزشی است چراکه افزایش سنگین هزینه‌ها، امکان ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها را کند کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشهد از حیث سرانه‌های ورزشی وضعیت مناسبی ندارد ولی هرکدام از دستگاه‌ها و نهادها، امکاناتی دارند که در زمان‌های بلااستفاده می‌تواند در اختیار مجموعه‌های دیگر قرار گیرد و پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم ایجاد بستری برای تحرک و پویایی بیشتر شهروندان، آن هم در شرایط کنونی که با شیوع ویروس کرونا تحرک خانواده‌ها بسیار کمتر از قبل شده است، گفت: امیدواریم این خلاء زیرساختی و سرانه‌های ورزشی با همپوشانی ظرفیت‌های بین‌بخشی جبران شود و گامی در جهت تحقق شهری بانشاط بیشتر برداشته شود.

 

 

نظر شما