تجهیز ۲۹ خانه‌ ورزش روستایی آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۳:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۷۶۸۴۲
سرپرست گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری آذربایجان‌غربی گفت: با تجهیز ۲۹ باب خانه ورزش روستایی، جمع خانه‌های ورزش روستایی تجهیز شده در استان به ۲۵۰ باب رسید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، امید فتح‌الهی گفت: امروز /پنج‌شنبه/ به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و با شعار «ورزش، شهر فعال، روستای فعال» و با هدف پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و گسترش نشاط و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان روستایی، ۲۹ باب خانه‌ ورزش روستایی در شهرستان‌های واجد شرایط استان که در معرض خطر موادمخدر بوده و  از جمعیت مناسبی برخوردار هستند، به تجهیزات ورزشی مجهز شدند.

وی اضافه کرد: این تجهیزات امروز به روستاهای خانقاه سرخ، نرگی و ینگچه در ارومیه، ده گرجز و آغبلاغ در اشنویه، گول مرزنگ و اوچ تپه در بوکان، میرزاکندی پلدشت، بسطام بک و گرده بن در پیرانشهر، نبی گندی و دورباش در تکاب تغنیت علیا چالدران، کاپوت و زاویه در خوی، سلطان احمد و داراب در سلماس، سپی دارمه، شیواوکان، احمد بریو و ساوان جدید در سردشت، حسنلو شاهین‌دژ، چاوقون شوط، علی آباد و شاوله در نقده، رند و دانالوی بزرگ در ماکو و باجوند  و سیلم در مهاباد ارسال شدند.

وی گفت: این تجهیزات مربوط به رشته‌های تنیس روی میز، شطرنج و فوتبال دستی است و اعتبار تامین شده از طرف وزارت ورزش و جوانان بوده و ستاد مبارزه با موادمخدر استان نیز همکاری داشته است.

سرپرست گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی از سال ۹۵ آغاز شده و استان آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر در تجهیز خانه‌های ورزش روستایی است.

خانه‌های ورزش روستایی از اقدامات دولت تدبیر و امید و در راستای ایجاد شور و نشاط و غنی‌سازی اوقات فراعت نوجوانان و جوانان روستاییست و در این راستا تجهیزاتی شامل پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، میز شطرنج، توپ والیبال، تخته دارت و توپ فوتسال به مناطق روستایی ارسال می‌شود.

آذربایجان‌غربی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت است.

نظر شما